Чрез създаването на условия за по-бързо придвижване с градския транспорт хората могат да бъдат накарани да слязат от автомобилите си. Това може да стане като се изградят бус ленти, както и да се програмира „зелена вълна” на кръстовищата, предлагат от Русенския университет. Преподаватели и студенти вече работят по проект да се повиши маршрутната скорост на автобусите и тролейбусите.

Русе

Създаването на буфурен паркинг за жителите и гостите на Русе, какъвто вече е планиран в кв. "Дружба", е един от вариантите да се повиши маршрутната скорост на обществения транспорт – като се намали трафикът в града. Освен това са необходими и технологически промени.

д-р Павел Стоянов – преподавател в Русенския университет: По главните булеварди и улици могат да се организира т. нар. „зелена светлина” – пропускане със светофарна сигнализация. Другото, което е в много голям мащаб в света, са буслентите. За съжаление в Русе има обособена само километър и половина буслента.

Русенският университет разполага със специализиран софтуер, който позволява да се проследят и анализират автомобилният трафик и пътническите превози.

д-р Павел Стоянов – преподавател в Русенския университет: В момента работим по такъв проект, по който искаме да изградим такава симулация по бул. "Липник", който е с дължина 4 200 метра и има 6 кръстовища със светофарна сигнализация. Ако се даде приоритет на транспортните средства – тролейбуси и автобуси, времето за пътуване ще намалее с около 20 до 50%."

В момента Община Русе подготвя проект за мащабен ремонт на бул. „Липник”, който е един от най-натоварените в града. Ще се преасфалтират двете платна и тротоарите, предвидена е и нова пътна маркировка и вертикална сигнализация. От факултета по Транспорт са готови да съдействат за анализ на пътникопотока.