По-високи екотакси за стари автобуси и камиони предвижда нова подзаконова уредба на Министерството на околната среда и водите (МОСВ). Стойностите са 938 лв за нов камион или автобус, и 2325 лв екотакса за превозни средства над 10 години. Промяната предизвика недоволството на превозвачите, които не са съгласни с таксата и настояват за диалог с ведомството.

В Сутрешния блок на БНТ експертът от министерството Антон Пейчев обясни, че основната цел е събирането и рециклирането на тези автомобили в системите, които предстои да се изградят. Самата такса е една крайна мярка. Тогава, когато задълженото лице не е изпълнило своя ангажимент индивидуално да изгради такава система, в която да събере и рециклира съответния брой автомобили или да членува в колективна такава система, едва тогава идва вариантът, когато се заплаща тази такса.

Бизнесът и автобусните превозвачи обаче са категорично против новата екотакса. Магдалена Милтенова от Националното сдружение на автобусните превозвачи коментира, че те заплащат продуктовата такса още при закупуването, а не при самото рециклиране на превозните средства.

Тук говорим не за събиране на средства при рециклиране, а при вкарване на превозно средство за експлоатация в страната. В момента абсолютно неправомерно от нас се събират средства, заяви Милтенова.

Тя допълни, че ако превозвачите не постигнат съгласие с правителството, ще заведат дело в съда и ще искат отмяна на тази такса.

В отговор представителят на министерството заяви, че таксата се заплаща при самото пускане на пазара на съответния продукт, който при някакъв следващ бъдещ период ще се превърне в отпадък, но експертите не могат да знаят кога точно ще се случи това.

Асоциацията на вносителите на автомобили се противопостави на новите екотакси

Асоциацията на вносителите на автомобили се противопостави на новите екотакси

Асоциацията на вносителите на автомобили се противопостави на новите екотакси при регистрация на автомобилите. Според Цветелина Цанева новите правила...