Виена с нова туристическа стратегия за празниците - опитва се да привлече гостите на града към крайните квартали. Тези дни центърът на "Коледната столица" на Европа, както я наричат, е толкова препълнен, че местните избягват големите забележителности.

Особено по Коледа и Нова година из виенските улици става доста тясно. Катедралата Свети Стефан, дворецът на Хабсбургите - Хофбург и множеството музеи - за повечето туристи това е първата и единствена цел.

Преодоляването на този проблем в австрийската столица виждат в маркетингова стратегия, която на преден план ще извади точки и атракции извън сърцето на града.

Владимир Преведен, туристически консултант: Това, което Виена разработва в момента, е да не се насърчава повече дневният и масовият туризъм в центъра, а вместо това да се увеличат предложенията за по-висок клас туризъм.

Туристите са важен икономически фактор за австрийската столица. Целта не е да се губят посетители, а те да бъдат поканени и на други места, така че да се избягват стълпотворения. Това явление експертите в туристическия бранш наричат свръх туризъм. С него се борят още 52 града в Европа като Амстердам, Барселона, Прага, Венеция. Виена е сочена като един положителните примери за развитие на туризма.