2017-а е обявена за "Година на детската книга". Издателите отчитат увеличение на тиражите на българската литература за деца. Има ли подходяща възраст да въведем малките читатели в света на книгите и полезни ли са страшните приказки?

Някога приказките идваха от екрана с любимия на поколения г-н "Педя човек, лакът брада". И противно на схващанията, днес децата отново имат нужда от детски приказки, но не ги получават.

Любов Миронова, автор и педагог: А най-много получават ходене на кино, на второ място е ходеното на театър, а чак на трето е четеното на книжки. Т.е. най-желаното се оказва недавано, като родителите вярват, че го компенсират, като заведат детето на кино или театър.

Според експерти ранната връзка на децата с книгите им помага не само да развият въображението си, но и да се научат да различават доброто и злото. А това е ключов момент при превенцията срещу насилието и агресията при подрастващите. А дори лошите герой в приказния свят на книгата имат своите добри уроци.

Капка Кънева, художник и илюстратор на книги: Според мен няма нищо толкова ужасно в това да се четат и страшни приказки. Не защото децата обръгват и закоравяват и свикват с агресията, а защото напротив- така те могат да се почувства по-силни.
Ирина Тенчева, телевизионен водещ: Страшните приказки са малко като junkfood-а, лошата храна, според мен рано или късно ще дойдат в живота им страшни истории, аз смятам, че докато мога, трябва да им ги спестявам.
Михаела Петрова, Национален център за книгата: Четенето е първата стъпка към общуването със собственото ни дете. То му помага не само в общуването му с нас, а и със света.

Добра тенденция е и факта, че през последните години има възраждане на интересът към нови български детски автори.

Михаела Петрова, Национален център за книгата: Нашата детска литература вече е адекватна на световните тенденции.

Защото децата се променят.

Валентина Стоева, фондация "Детски книги": Като говорим за ранно детско четене, това не означава да научим децата на 2 да четат, а ние като родители да им покажем, че ценим книгата и да създадем връзка с децата си през книгата.

Всеки ден разполагаме с 1440 минути. Според изследване на ООН, 15 минути четене на книги заедно с детето са напълно достатъчни за неговото добро развитие. Доказано е също, че децата на които са били четени книги като малки, постигат много по-добри резултати в училище.