Битката за реформа в пакета "Мобилност" не е загубена. Това обяви в Сутрешния блок на БНТ изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев. Той оцени високо усилията на правителството и българските евродепутати по темата.

Според Йордан Арабаджиев вчерашното гласуване в транспортната комисия на Европейския парламент, само очертава рамката на новите преговори. Превозвачите продължават да настояват, че част от текстовете в пакета са неприложими и небалансирани.

Йордан Арабаджиев - изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи: Следващата седмица има много работа, много срещи. Ние очакваме, че ще стигнем до едни приемливи текстове, в които при всички положения ще доведат до отпадане на връщането на камиона като изискване.

Ангел Траков е собственик на транспортна компания, която също ще бъде засегната от изискването за връщане на камионите в страната по регистрация.

Ангел Траков - собственик на транспортна фирма: Това един път води до екологични проблеми, води до страшно големи разходи и трето трябва да се замислим, че аз като по-голяма компания ще претърпя огромни загуби, а малките компании няма да могат да си го позволят и буквално ще бъдат изхвърлени от пазара.

Панчо Груев работи от 12 години като международен шофьор и е категоричен, че промените ще доведат до допълнителен отлив на желаещи да работят професията. Обяснява, че не е възможно да остави камиона си без надзор, за да изпълни изискването да спи в хотел.

Панчо Груев - международен шофьор: Имало е случай сме возили стока за по 300-400 000 евра по фактури. Можеш ли този автомобил да го оставиш на случаен паркинг на точка А и ти да отидеш на 40 км на точка Б. Просто кой ще носи отговорността.

Част от големите транспортни фирми вече са започнали да инвестират в изграждане на бази в Западна Европа, тъй като според тях ако пакетът бъде приет, това ще се отрази негативно на бизнеса в България.