Не са допуснати сериозни инциденти по пътищата в страната след падналия леден дъжд в някои райони на страната, заяви инспектор Лъчезар Близнаков от Националния координационен център за безопасно движение по пътищата.

© БГНЕС

В рамките на днешния ден са регистрирани около 50 инцидента, но няма сериозно пострадали и няма загинали хора.

Инспектор Лъчезар Близнаков - ГД "Национална полиция", Пътна полиция: "Ситуацията в страната - всички знаете, че през нощта падна един леден дъжд, в последствие на който станаха доста неприятни инциденти. Наблюдавахме инциденти повече в Западна България. Катастрофата на магистрала "Тракия", както знаете, на Северната скоростна тангента също се случиха някои инциденти, в следствие на заледяванията по пътищата.
Инцидентите до момента са около 50, като най-радостната новина е, че нямаме сериозно пострадали, няма загинали хора при тези инциденти. На "Тракия" движението беше изключително затруднено, но в момента в този координационен център успяхме да създадем организация, така че да не се случват точно такива инциденти.
Бяха спрени тежките товарни автомобили в Пазарджик, в Пловдив, с което бяха ангажирани изключително много служители, но се справихме със ситуацията. Току-що получихме информация, че движението се възстановява поетапно.
Има леко ранени само, дори нямаме сериозни наранявания по участниците в тези инциденти.

В кои райони е най-сериозен проблемът със заледяванията по пътната настилка?

Може би около София. В Благоевград имахме случаи - на АМ "Струма" - два отделни инцидента с обърнати тежки камиони и там също няма пострадали тежко, но неприятното при тези ситуации е, че е нужно много време, за да се извади тази техника, спират се пътищата, което създава трудности за останалите участници.

- Увеличихте ли своите екипи на някои места?

- Да, навсякъде бяха увеличени. всички полицейски сили бяха ангажирани на 100%, с което се справиха много добре.

Румен Сичански - директор на Областно пътно управление - София: Аз ще започна от инцидента на магистрала "Тракия". 25 автомобила в 4 часа сутринта са излезли да обработват трасето на магистрала "Тракия". Между 4 и 5 започва да вали леден дъжд, температурата е минус 6 градуса. Това сме го проверили по GPS на автомобилите... за броя на автомобилите. Можем по-късно да ви покажем разпечатките и между 4:30 ч. и 5 ч. някъде се случва тежкият инцидент на 17 и 18 километър. Първо се получава удар между ТИР и лек автомобил и след това на 100 метра от тях вече верижно 10 автомобила се удрят, за щастие, няма тежко пострадали хора. Но са нанесени тежки материални щети, както на пътната инфраструктура, така и на тежките автомобили.
В 8 часа температурата вече беше над нулата. Имаше техника, която да репатрира камионите, но тъй като колегите от полицията има процедури, които трябва да извършат, тоест при материални щети трябва да се извърши оглед, както на нанесените щети по пътната инфраструктура, така и на автомобилите, които участват в птп-то - както каза колегата - взехме мерки, спряхме тежкото движение още на Пловдив и на Пазарджик, като в същото време пуснахме обиколен маршрут по пътя Вакарел-Нови хан-София по стария път 1-8, за да можем да облекчим задръстването, което се получи поради инцидента. И както разбрахте вече към момента движението се нормализира.
За опесъчаването: Всеки път има ниво на поддържане. Магистралите са с най-високото ниво на поддържане. Там, когато има такива ниски температури - под нулата - задължително всяка вечер и сутрин излизат автомобили, които обработват настилките. И тази сутрин не е имало изключение. Тоест казах ви - автомобилите са излезли навреме. просто аз не обичам да казвам "ако", но ако беше завалял дъждът 15 минути по-късно, можеше и да не се случат тези неща, тъй като автомобилите са били на трасето и както виждате в посока Пловдив нямаме инциденти, тъй като там вече са били обработени настилките. За третокласните пътища излизат автомобилите също всяка сутрин, когато има заледявания, само че там вече настилките се третират с пясък и със смес пясък и сол и там малко по-бавно се задейства самата реакция между солта и леда, а в същото време не са и натоварени тези пътища третокласните, тъй като за да се ускори реакцията на химическите вещества и солта е хубаво да има движение по пътя.