На магистрала "Хемус" до 1 юли ще бъде пуснато движението по виадукта "Разлив", след 10-ти - и по моста на 37-ия километър след тунел "Витиня". В ремонт за лятото остават други три виадукта. Мостовете са строени в края на 80-те години на 20 век и се ремонтират за първи път.

Нови пътни платна, фуги, хидроизолация и колони - държавата ремонтира всичко по виадуктите на АМ "Хемус".

Колоните по виадуктите на АМ "Хемус" не са ремонтирани, откакто са строени, тези греди и тези колони са поставени през 1983-1984 г.

В момента се ремонтират пет от общо 17 виадукта по "Хемус".

Петя Аврамова, министър на регионалното развитие и благоустройството: И долното строене, което е невидимо за пътуващите по виадуктите, самите колони и арматурата, която е в тях, имат нужда от основен ремонт и това се извършва в момента от "Автомагистрали" АД.


До началото и средата на юли ще бъде отпушено движението по виадуктите "Разлив" и на 37-ия км.

В ремонта на този виадукт на 37 км. ще отидат 800 тона бетон и 100 тона желязо. Подменят се фугите между пътните платна, откъдето се стича вода и руши бетона.

Евгени Генчев, директор "Техническа дирекция", "Автомагистрали" ЕАД: Тази фуга, която я виждате в момента, тя е елиминирана, ще се направи една греда, която ще затвори фугата.

За летния сезон движението към морето ще бъде безпроблемно и през виадукта на 51-ия километър.

Това е уникалната машина "Крамер", само България и още няколко страни по света разполагат с такава и тя осигурява безпроблемен достъп на работниците по целия виадукт от горе до долу.

Пламен Анев е човекът, който ръководи ремонтите. Работниците укрепват носещите колони на специална "скара" на въжета, дълги между 50 и 120-метра.

Пламен Анев, "Автомагистрали" ЕАД: Ремонтирана е пътната плоча, сега ще се положи хидроизолация, след което ще се положи новата пътна настилка, асфалто-бетона, ще се направи водоприемащ отводнителен колектор, който ще приема това обливане на гредите и колоните от дъждовна вода, което е фактически най-лошото нещо за мостовата конструкция.

Строителите са категорични, че след ремонта мостовете ще могат да се ползват още 30 години.