5 000 км живописна брегова линия и много омари - това са двете основни характеристики на американския щат Мейн. Заради увеличените мита обаче и търговската война с Китай, бизнесът с червените раци запада.

По време на сезона за лов на омари тук пристигат хиляди туристи, а печалбите се изчисляват на милиони. Или поне до скоро е било така. Половината от улова на фирмата на Стефани Надо е бил продаван в Китай, в цифри - 900 хиляди кг годишно. Сега обаче на ход са конкурентите й от Канада.

Стефани Надо, собственичка на компания за търговия с омари: Не, в момента нямаме клиенти в Китай. Целият бизнес отде при канадските фирми. За тях сега всеки ден е като Коледа.

Причината - увеличените мита - цената на канадските компании не е натоварена с този процент и те продават по-евтино. Стефани се опитва да се задържи на пазара, но цената е висока. Половината й персонал е в неплатен отпуск, разделила се е с хора, които са работили за нея по 20 години. Не по-различно е положението и в друга фирма за лов на омари.

Шийла Адамс, директор "Продажби" в компания за търговия с омари: Мисля, че вече има някакво форма на изтощение от несигурността. Ще се разреши ли проблемът с митата, няма ли, кога.

Според Адамс САЩ и Канада са най-големите търговски партньори в отрасъла и проблеми между тях означават проблеми в световен мащаб. Опасенията са, че това ще доведе до финансови затруднения цели общности.

Проф. Джошуа Стол, училище за морски науки: Една от характеристиките на лова на омари е, че той има ефект на доминото в общността. И последствията от него се усещат далеч отвъд морето.

Според мнозина тежките времена тепърва предстоят.

Стефани Надо, собственичка на компания за търговия с омари: Ние сме пешки в тази война. А те могат да бъдат жертвани. Ако трябва да затворим вратата - добре. Ще бъде тъжно, но нищо не може да се направи.

Как ще продължи търговската война между Китай и САЩ също не е ясно.