Затруднено е корабоплаването в почти целия участък на река Дунав заради ниското ниво. Има ограничаване в газенето на корабите и натовареността на плавателните съдове. Най-проблемен в българският участък на реката е районът на остров Белене, където корабите „Вит" и „Осъм" следят и обозначават плавателния път денонощно.

Ниското ниво на реката в момента се дължи на липсата на валежи през лятото. В българския участък най-критична е ситуацията в край остров Белене, където се намират и най-тесните участъци за корабоплаване. Там се налага корабите да преминават поединично, като при разминаване трябва и да се изчакват.

инж. Павлин Цонев - директор на ИАППД-Русе: Общо взето в целия участък на реката се наблюдават минимални стойности на корабоплавателния път, като се започне от Германия, Австрия, Словакия, Унгария и Сърбия. Така че нещата са свързани и с климатичните промени, които са настъпили в последните 30 години и продължават да се усложняват.

Липсата на възможности за редовно драгиране в българския участък на реката допълнително усложнява ситуацията. След седемгодишно прекъсване драгажните дейности са възобновени едва от миналата година. Въпреки ниските водни стоежи и в момента два специализирани кораба удълбочават плавателния път край Вардим и Белене.