Изобретатели, авантюристи или съвременни последователи на Жул Верн. Те са всичко това и най-вече - холандски студенти, които сбъднаха мечта си и обиколиха света за 80 дни с електрически мотоциклет, изработен от самите тях.

БАС ВЕРКАЙК, говорител на екипа:
Всичко започна от предизвикателството – да обиколим света за 80 дни. Това означаваше, че трябваше да пътуваме по 500, а по някога 600, дори повече километра на ден. А мотоциклетът, който можеше да постигне това, не съществуваше. За това решихме да създадем наш мотоциклет.

За две години студентите от университета в Айндховен успели да създадат желания мотоциклет. Резултатът впечатлява със скорост и пробег. Моторът развива 160 километра в час и изминава 380 километра с едно зареждане.

ЙОРИК ХЕЙДЕМА, водач и отговорник по логистиката:
Хората имат грешна представа за електрическите превозни средства, че те са бавни, че нямат достатъчно мощност, че не са бързи, и че с тях не може да се стигне далеч. Но нашият мотоциклет може да ускори от 0 до 100 километра в час за 5 секунди. И вероятно може да стигне и по-далеч, ако подобрим някои характеристики.

Уникалното в този мотоциклет е модулната система на батериите. По време на пътуването батериите били сменяни на всеки 250 километра. Подмяната отнемала едва няколко минути.

Пътешествието на студентите започна от Холандия.В средата на август те влязоха в България. А след това пътят им продължи към Азия. От Шанхай те отпътуваха за Съединените щати, а оттам се насочиха към Айндховен.

БАС ВЕРКАЙК, говорител на екипа:
По време на пътуването видяхме много лоши пътища. Много красиви държави, но с много лоши пътища. Наистина е от голяма полза, когато мотоциклетът не е тежък и не е с висок център на тежестта. За това изградихме и модулна система за батериите. При лоши пътища, ние просто вадехме половината батерии, и така мотоциклетът ставаше по-лек и стабилен.

23 хиляди електрически километра за 80 дни. Мотоциклетът на холандските студенти е много повече от едно приключение. Той е поредното доказателство, че хората по света разполагат с техниката, познанията, а и с възможностите да преминат към електрически транспорт на две, четири, а и повече колела.