Безплатни електрически велосипеди. Новото транспортно оръжие на Еквадор в битката със замърсяването. От 17 април около 660 колела ще бъдат на разположение по улиците на еквадорската столица Кито. Те са общински, за ползването им не трябва да се плаща, необходима е само регистрация. Изградени са 25 велостоянки в търговските и финансови райони на града.

Велосипедите разполагат с литиева батерия, която се зарежда от въртенето на педалите.

КРИСТИНА КЕЛАТ
Проектът стимулира хората да използват повече електрически велосипеди. Да се движат повече. Независимо, че велосипедите са електрически, няма как да спрете да въртите педалите. В момента, в който спрете, велосипедът също спира да се движи. Когато започнете да въртите, колелото отново потегля. Велосипедът пести много време при придвижване на къси дистанции.

Кито се намира на 2 800 метра надморска височина. Населението му е около 2 милиона и 200 хиляди души. А колите са поне половин милион. През последните години, обаче, велосипедите бавно започнаха да превземат улиците на еквадорската столица. Мода или не, властите в Кито решиха да се възползват от нарастващия брой велосипедисти.

ЛУИС ИВАН РОДРИГЕС
Велосипедното общество в Еквадор печели нови привърженици. Все повече хора осъзнават, че с карането на колело те правят нужните 30 минути упражнения на ден, които са така небходими за човешкото здраве. Да, нараства броят на велосипедистите, а с този проект ще нарасне и броят на хората, които използват обществени колела.

Двуколесното придвижване по препълнените улици със сигурност е добра алтернатива пред задъхания трафик на колите и времето, изгубено в излишно бръмчене на двигателите на празен ход. При сегашните параметри на велосипедния проект, той изглежда повече като вдъхновяващо начало. Важна е надеждата, че ще има продължение. И че електрическата тяга ще помогне повече хора да припознаят велосипеда като сериозна част от обществения транспорт. Нарасне ли критичната маса на колоездачите, градът рано или късно ще отвори повече пространство за тях.