Хълмисти дюни, безкрайни плажове. Малки селца, сгушени в плантации с кокосови и мангови дървета. Всичко това е събрано на Ламу - една от перлите на Индийския океан. На острова автомобилите са табу. Придвижването става с магарета и платноходки. Всичко може би щеше да е перфектно, ако не беше настъплението на отпадъците. Пластмасaтa завзема все по-големи пространства от острова.

Един човек от Ламу, обаче, поведе война срещу замърсяването. Бен Морисън е местният организатор на сафарита. Мечтател, който обича авантюрите. Новото му предизвикателство е изграждането на кораб от отпадъци. Идеята му хрумнала след почистване на плажове, при което били събрани 33 тона боклуци. Достатъчно материал, за да се реализира идеята на Морисън.

АЛИ АБДАЛА, майстор на кораби

Нашите плажове наистина са замърсени с пластмасови отпадъци. Така че с този кораб искаме да предизвикаме вниманието на хората.

Строежът на кораба е поверен на Али Абдала, известен майстор в Кения. Той признава, че задачата е труднa, но пък усилията си заслужават.


АЛИ АБДАЛА, майстор на кораби

За изграждането на кораб са необходими много дървета, а сега не се налага да сечем. Радвам се, защото по този начин ще спасим дървета.

Али Абдала обича да си спомня детството. Тогава на острова нямало отпадъци. Но сега магаретата започнали да умират, защото в храната им все по-често попадат пластмасови боклуци. Кения е страната с едни от най-тежките закони срещу пластмасовите отпадъци.
През лятото влезе в сила забрана за използване на полиетиленови пликове. Нарушаването й се наказва със солидна глоба или 4-годишна присъда. Али Абдала вярва, че страната му може да се справи със замърсяването. Дозателството ще бъде изграденият от него кораб.


САМ НАРУЯ, собственик на фабрика за рециклиране

Това е кръговата икономика. Ето, имаме отпадъци, разделяме ги, махаме, които не стават, а с останалите строим. Да, ние правим първия кораб, изцяло от отпадъци. Абдала и неговият екип вършат нещо наистина страхотно. Те успяват да сглобят всички тези части.


За изграждането на кораба, майсторът използва рециклирани дъски. Убеден е в успеха си. Тестът ще бъде след няколко месеца, когато първият солиден кораб, направен изцяло от отпадъци, ще бъде тестван на вода - с пътуване до Южна Африка.