Завръщане в реалния живот. Там където, общуването между хората измества комуникацията чрез технологиите. Пространство, което създава спомени в съзнанието, а не в социалните медии. А за оценка на храната се разчита на небцето, а не на харесванията на „приятелите“ във Фейсбук. Американска старт-ъп компания създаде очила за дигитална детоксикация, които връщат хората в реалността.

Айвън Каш, основател на лаборатория за електронна детоксикация: Вдъхнови ни фактът, че американците прекарват над 10 часа пред екрани. Средностатистическият съвременен човек е изложен на въздействието на около 5 хиляди реклами на ден. Това е прекалено много, за това има необходимост от уединенение.

Очилата го постигат чрез специални лещи, които правят така, че екраните да изглеждат черни.

Айвън Каш, основател на лаборатория за електронна детоксикация: Екраните са вертикално поляризирани. Повечето очила също са вертикално поляризирани, за това с тях все още се виждат екраните. Това, което разбрахме, е че когато поставим обикновени слънчеви очила на 90 градуса, те блокират екраните. Така че просто обърнахме поляризацията.

Очилата блокират излъчването на светлина от LED, LCD и от компютрите, но не от таблети, смартфони и цифрови билбордове.

Айвън Каш, основател на лаборатория за електронна детоксикация: Мечтая за свят, където хората ще имат по-голям контрол върху рекламите, за да не да се чувстват като жертви на технологиите.

Създателят на очилата отдавна води битки за ограничаване на зависимостта от технологиите. Преди години името му се прочу с изграждането в паркове в Сан Франциско на зони Без технологии. Стартира и кампания за заместване на имейлите с писма, написани на ръка и изпратени по пощата.

Може и да звучи прекалено, но за Айван Каш дигиталната детоксикация се е превърнала в житейска мисия. Не отрича развитието на технологиите, против е зависимостта от тях. За това съветва хората да се вслушват в дишането си. Поне за 20 секунди...