Германските автомобилостроители са в електро-офанзива. На изложението във Франкфурт, което отваря вратите си тази седмица, се показват
предимно коли с батерии. Азиатските производители отказаха участие, а също Tesla, Ferrari и Fiat. Концернът Volkswagen показа ново лого и
модели, с които започва нова ера - на електроброене.

Фолксваген дава пълна газ в бъдещето. От пролетта на следващата година електромобилът ID 3 ще се предлага в базисната си версия за 30 000 евро. Серийното производство започва през ноември в Цвикау - града, който преди падането на Берлинската стена даваше на света легендарния "Трабант". Климатичните промени и обществените дебати поставиха автомобилостроителите под натиск.

Херберт Дийс, изпълнителен директор на концерна Фоксваген: Дойде времето, когато електромобилът ще бъде решение за много клиенти. Новият ID 3 е добър пример за това - с големината на "голф" и с място за пет души.

В 119 фабрики по света произвежда своите автомобили концернът от Волфсбург. Все още се мълчи за мястото на планирания нов завод. България продължава да се състезава с Турция. На изложението във Франкфурт темата за електромобилността е вездесъща. И Opel със своята Corsa Е ще предложи на пазара кола с батерии в същия ценови сегмент. На този етап електрическите коли са екзотика на пазара в Германия. За първото полугодие на тази година са регистрирани само 1,7% от всички нови автомобили.