НОВИНИ

България ремонтира 6 хеликоптера, след като остана без Ми-17 за гасене на пожари

Министерството на отбраната е обявило обществена поръчка за ремонт на 6 хеликоптера. Ще бъдат вдигнати във въздуха вертолети Ми-17 и Ми-24. Ремонтът им се налага, след като през юни последният ни хеликоптер Ми-17 се разби на летище "Пловдив" и България остана без вертолет за гасене на пожари от въздуха.

Александър Марков
от Александър Марков
20:36, 05.08.2018
Чете се за: 01:00 мин.
У нас

В Стара Кресна хората още не могат да се възстановят от огромния пожар, който вилня тук през август 2017 г.

Безценният Ми-17, който единствен в българските Военно-въздушни сили може да носи подвесна система за пожарогасене, известна като "бамби бъкет".

Само за една година, до юни 2018 г., българският Ми-17 е участвал в потушаването на пожари в Черна гора, Македония и самата България. Гасенето на пожари от въздуха, според експерти, е безалтернативно, когато огнената стихия е високо в планината или в трудно достъпен терен.

След катастрофата на единствения ни Ми-17 на летище Пловдив през юни, България вече няма подобна машина, която да лети.

Гл. инсп. Стефан Стефанов, началник на сектор "Превантивна дейност", ГД "ПБЗН": В България ползваме техниката с "бамби бъкет"- системата. Това е подвесна система, която носи до 3 тона вода и може да бъде хвърляна целево върху огнището на пожара. Естествено, ползват се такива методи, най-ефективни са, когато се използват повече от една машина. Две или три такива машини последователно хвърлят водното количество, за да се получи и да има гасителна ефективност.

За да не останем без Ми-та, каквито наши съседи като Македония, Черна гора, Хърватия, Гърция искат от България по линия на Механизма за гражданска защита, Министерството на отбраната отделя 31 милиона лева за ремонта на два хеликоптера Ми-17 и четири Ми-24. Правителството отдели и 310 000 лв. за преоборудване на "Кугър"-ите.

Бойко Борисов, министър-председател: Преди 1,5 месеца целево дадохме пари, в момента преправят хеликоптерите. Правят ги такива, каквито да могат и "Кугърите", включително да гасят.

България има 14 "Кугър"-а, но повечето не летят. Сроковете за преоборудване на "Кугър"-ите не са ясни. Надеждата е до месеци България да има годна и оборудвана летателна техника, която е жизненоважна при гасенето на пожари.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Жена с увреждания иска да си намери работа
Жена с увреждания иска да си намери работа
Възстановяват сградата на цигарената фабрика Орел в Пловдив
Възстановяват сградата на цигарената фабрика "Орел" в Пловдив