НОВИНИ

Бум на агресията в училищата

Агресията в училищата се увеличава - сочат данни на Министерството на образованието. През последната учебна година са регистрирани над 2 200 случая на физическа агресия и повече от 2 800 на вербална. Смъртните случаи са 36. В "Денят започва" от Министерството на образованието заявиха, че за справяне с агресията е необходимо привличане на родителите в образователния процес.

bnt avatar logo
от БНТ
09:20, 30.03.2017
Чете се за: 01:28 мин.
Още
Грета Ганчева - директор на Дирецкия: "Достъп до образование и подкрепа на развитието", МОН: Да се включат в училищата и да сътрудничат на учителите за решаването на тези въпроси и проблеми. Само с изтеглянето на децата от училището това няма да се реши. Така или иначе живеем в едно общество. Трябва да има повече психолози в училищата и да са подготвени разбира се и да подготвени разбира се, не само психолози и да работят в ситуации на насилие, на кризи, за да реагират адекватно на такива проблеми, които възникват в училищата. Разбира се, че трябва и разговор за допълнителни ресурси в училищата и материални и човешки.
Иван Игов - училищен психолог: Ние ставаме все по-чувствителни към случаите на агресия. И ако преди, всички тези неща се покриваха и се подмитаха под килима от директорите на училищата и самите училища, вече все повече от тези случаи излизат. И ако тази чувствителност продължи по същия начин да се развива -ще дойдат и решенията. Съмнявам се обаче, че с този закон и с тези хора нещата биха се променили.
;

Майка на момче от предучилищна група в 86-о училище „Свети Климент Охридски“ във Владая се обърна към институциите, защото според нея възпитателка проявява грубо отношение към децата. В отворено писмо Веселина Христова написа, че на сина ѝ е упражняван психически тормоз от възпитатели и от това е накърнено достойнството и психиката му.

„Децата стават по-агресивни, защото средата става агресивна. 1/3 от българските семейства се справят агресивно помежду”, коментира психологът Иван Игов.

„В училище също се проявява агресия. Нормално е децата, когато изпаднат във фрустрация, те да реагират така, както виждат при възрастните. Но това е само едната страна на проблема. Другата страна е, че училището винаги е било направено с цел да регулира обществени натрупвания, които децата могат да привнесат в обществото. За съжаление училището ни остана нереформирано години наред”, допълни Игов.

Училището е една рефлексия на всички наши обществени отношения. Проявленията, които се наблюдават в нашата реалност, са проявления и в училището, каза Грета Ганчева от дирекция "Приобщаващо образование" към МОН.

„Имаме нов Закон за предучилищното и училищното образование. Той е с нова философия, с политика на приобщаване, не на разделяне. Но този закон започна да работи едва от септември миналата година”, допълва тя.

"Законът беше направен заради системата, а не заради децата", контрира Игов.

Случаите на агресия и насилие продължиха. Първо защото не беше разделена училищната система. Този закон не направи нищо да промени огромното струпване на деца в малък на брой училища, посочи той.

До този момент до нея не са достигали други сигнали за вербална агресия от страна на възпитателката, каза директорът на училището Зорница Славкова.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Къщата от детството на Доналд Тръмп беше продадена на търг в Ню Йорк
Къщата от детството на Доналд Тръмп беше продадена на търг в Ню Йорк
Люк Триангъл: Заплатите в текстилната промишленост у нас са най-ниски в ЕС
Люк Триангъл: Заплатите в текстилната промишленост у нас са най-ниски в ЕС