НОВИНИ

Данъците и колите: Две трети от замърсителите в столицата са старите автомобили

Две трети от замърсителите в столицата са старите коли, показва изследване на Столична община. Има малка бройка коли, които са най-стари и най-много замърсяват. Ако искаме качествена среда, трябва да се вгледаме и в другите възможности за придвижване в града. Това каза Любо Георгиев от "Визия за София".

bnt avatar logo
от БНТ
08:54, 23.11.2018
Чете се за: 01:18 мин.
У нас
Любо Георгиев, "Визия за София": Ние сме на една от челните позиции по смъртност заради замърсен въздух, най-големият пробег в града се осъществява от превозни средства, които са на метан и пропан-бутан, сочи изследване на Столична община. Общо са десет пъти повече от тези, които използват бензин.

Изваждането на биодобавката - ще спадне ли цента на горивото?

Спадането на цената на горивата посредством изваждане на биодобавката би бил несъществен, коментира Венцилав Георгиев от Националния съюз на зърнопроизводителите.

Венцислав Георгиев, Национален съюз на зърнопроизводителите: Разликата без биодизел е 37 левза за 1000 литра без ДДС, като това са данни от вчера. Това прави 3,7 стотинки на литър, а с ДДС е 4,4 стотинки. Масовата цена на дизела на 20 ноември беше 2, 34 лева. Ако извадим добавката, цената става 2,30 лева. Възниква въпросът това ще направи ли дизелът по-евтин, аз мисля, че няма да стане. Тази мярка няма да изпълни целта, за която е направена. Няма да има съществено понижение на цените на горивата.

Доставчиците за суровина на биодизел са зърнопроизводителите, от рапица и слънчоглед се произвежда биодизелът, каза още той.

Венцислав Георгиев, Национален съюз на зърнопроизводителите: Рапичното олио е екзотична мазнина и няма у нас друго приложение. Тя не присъства в хранителните навици на българите. Ако спре производството на биодизел през зимата, ще спре и използването на суровината. По-лош ефект ще има при преработвателите, освобождава се част от персонала и ще се консервира предприятието и ще има големи загуби.
;

Какви коли се търсят у нас?

Масово се търсят автомобили на 5-10 години за около 3000-5000 лева. Това си е наша статистика, отбеляза пък председателят на Аоцияцията на вносителите на автомобили Христо Христов.

Христо Христов, председател на Асоциацията на вносителите на автомобили: Няма последователност при налагане на данъците върху старите автомобили. Най-малко данък плащат товарните автомобили, а те замърсяват най-много.

Формулата не е доизмислена, според него.

;
Христо Христов, председател на Асоциацията на вносителите на автомобили: Европейската практика е, че новите автомобили, които замърсяват по-малко - плащат по-малко и наобратно, тези, които замърсяват - плащат по-малко. Докога у нас ще новите коли ще плащат повече.

Не може да се занимаваме само с леките автомобили. Мотопедите например плащат 120 лева данък някои, а те са сезонни возила, отбеляза още Христов.

Вижте целия разговор във видеото.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
​Хилари Клинтън: Европа трябва да постави под контрол миграцията​
​Хилари Клинтън: Европа трябва да постави под контрол миграцията​
​Патриаршеската катедрала Св. Александър Невски отбелязва храмовия си празник
​Патриаршеската катедрала "Св. Александър Невски" отбелязва храмовия си празник