Най-големите разпродажби в света за пореден път са в Китай. Те се организират традиционно на 11-то число в 11-тия месец на годината - празник известен като Ден на самотните сърца. От 2009 г. на тази дата търговските вериги и онлайн платформи обявяват значителни намаления, от които се възползват милиони потребители.

От полунощ китайците са онлайн в търсене на изгодни оферти на всякакви стоки - от електроника до дрехи, обувки или мебелировка. Първият милиард долара продажби онлайн беше достигнат само за 68 секунди, при 85 секунди за миналата година. Китайските железници са на бойна нога за транспортиране на поръчките.

Пуснати са специално 800 високоскоростни влака, 450 товарни и шест експреса. Тази година има нови услуги, като доставки със запазване на хладилната верига и термокутии за пренос на биоматериали и реактиви. Трескавото пазаруване по това време на годината в Китай надхвърля по обеми продажбите в Черния петък в края на ноември в Съединените щати.

Прагът от 100 милиарда юана (13 милиарда евро) бе преминат за 1 час, 3 минути и 59 секунди или с 43 минути по-бързо от 2018 г., съобщи най-големият китайски електронен търговец. През миналата година той отчете продажби от 27 милиарда евро за първите 24 часа. Обемът на покупките на 11 ноември се следи като индикатор за стабилността на икономиката на фона на търговската война със Съединените щати. Чуват се и гласове срещу неразумното потребление.

Даминг Танг, "Грийнпийс" Азия: При миналогодишната пазарна треска бяха генерирани 330 хиляди тона отпадъци, или 20 хиляди боклукджийски камиона.

Рециклира се едва 1% от опаковките, използват се само част от покупките, а жените прекарват 8 години от живота си в пазаруване, посочват активисти.