НОВИНИ

Фрапантна липса на реализация за завършващите направление "туризъм"

Около 80 % от студентите в направление „Туризъм" не могат да намерят работа по специалността си, след като завършат, съобщават от Министерството на образованието и науката. Проучването е направено от Националния статистически институт и НОИ, като част от подготовката на рейтинговата система на висшите училища у нас за изминалата учебна година.

bnt avatar logo
от БНТ
19:08, 02.05.2017
Чете се за: 00:41 мин.
У нас

Все повече млади хора завършват висше образование със специалност „Туризъм" и затова на пазара на труда има пренасищане от този тип кадри. Така много от тях не успяват да намерят работа. В Благоевград в две от висшите училища има разкрити специалности, свързани с това направление. Много от студентите, които се обучават в тях се надяват, че ще се реализират у нас.

Ахер Яхия „Надявам се, че ще успя тука в региона, в Банско, в Разлог има много добри условия за развитие на туризма. Хареса ми, защото има предимно езици, име четири езика, избираме. Четвъртата година държим държавен изпит, имаме руски и гръцки език сме записали. Като цяло езикът е предимство".

В Колежа по туризъм в Благоевград в момента се обучават около 380 студенти, като част от рях вече са намерили работа в сферата на хотелиерския бранш и искат да повишават квалификацията си.

проф. Васил Жечев, президент на Колежа по туризъм в Благоевград: „Само близката връзка с хотелиерите и ресторантьорите може да допринесе не само за качеството обучение, но за реализацията на нашите хора. Аз се гордея, че 80-90% от нашите хора са реализирани".

В Колежа по туризъм в Благоевград смятат през следващата година да разкрият първата специалност в страната за крупиета и служители в казина.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Министърът на образованието отчете пълно изпълнение на приоритетите
Министърът на образованието отчете пълно изпълнение на приоритетите
Първите гъби с двойно по-високи цени
Първите гъби с двойно по-високи цени