Проблемите в БДЖ ги познава цялата държава. Очевидно е, че хората от БДЖ не могат да ги решат. Това коментира пред БНТ председателят на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ" Григори Григоров.

"Управлението на всеки един бизнес се състои от решаване на определен набор типови задачи – финансова задача, IT задача, логистична задача, ремонтна задача. 80% от тези задачи са типови, 20% са специфични. Хората в БДЖ, които 30-40 години работят в тази компания, никога не са се сблъсквали и не са решавали проблеми. Начинът те да ги решат е практически невъзможен", заяви Григоров.

По думите му БДЖ се капсулира в себе си и в компанията съществува страх от промяната.

"БДЖ се страхува от промяната, като първобитен човек от тъмното. В БДЖ има хора, които ги е страх да мръднат на една крачка от коловози, които са дълбани десетилетия. От тях не може да очакваме решения на проблеми", посочи той. Една система, капсулирана в себе си, сама не може да се промени. Тя ще се промени само отвън. И това е целта на цялото упражнение.

Григоров посочи, че промяната в структурата на железниците, която предвижда "БДЖ - Пътнически превози" и БДЖ - Товарни превози" да се преобразуват в ЕАД, се е наложила, защото техните директори за година са показали, че не могат или не желаят да направят нужните промени. Той поясни, че след преобразуването, вместо от директори, двете структури ще се ръководят от управителни съвети, състоящи се от между трима и петима души.

Председателят на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ" обеща нови влакове и локомотиви до 24 месеца.

"В момента сме стартирали поръчки за 10 локомотива и 40 нови вагона. Поръчките най-вероятно ще бъдат приключени до началото на следващата година. 18 месеца е срокът за доставката на първия пилотен локомотив и след това в рамките на още 6 месеца ще бъдат доставени всичките останали. Тази година 100 вагона са ремонтирани в заводи, а 50 в предприятията. Следващата съотношението ще е обратното", уточни той.