Идва ли краят на хартиените визитки?

Шестима млади българи изработиха иновативна апликация, която слага край на хартиените визитки. Целта е да адаптират обществото към ерата на технологията, в която навлизаме все по-устремено.

Мина Петрова
от Мина Петрова Оператор: Петър Андреев
преди 3 години
Чете се за: 01:18 мин.
Животът

Преди две години на Владислав Михайлов му хрумва идея - да създаде електронен вариант на визитната картичка. Лесен начин, по който хора да обменят професионални данни. Причините са няколко - удобство, адаптиране към технологичната ера и пестене на хартия.

Владислав Михайлов, основател на компанията: "Казах си колко би било хубаво, ако има нещо, което да улесни процеса на представяне, на качеството на информацията и на лесното споделяне. Казвам качество на информация, защото с Бирлибам създаваш жива информация, ако някой човек промени нещо, каквото и да му се случи, ако го редактира, ти получаваш нотификация."

Ален Попович, маркетинг мениджър: "Бирлибам не е социална мрежа. Не прилича нито на Фейсбук, нито на Линкд Ин като бизнес мрежа. Ние не се опитваме да отнемем красотата от размяната на визитната картичка. Ние просто я създаваме жива и тя винаги е с актуална, ъпдейтната информация."

Момчетата от екипа на Бирлибам ни демонстрираха колко лесно се използва приложението. А визитната картичка, която създадоха за нас се състои от име, имейл, телефон за връзка и две снимки, и изглежда по следния начин.

Владимир Михайлов, основател на компанията: "На човек не му коства нищо да си го изпринтира и има. Но на година в Щатите се печатат над 10 милиарда визитни картички."

Не съществува актуална информация, за това колко визитки се принтират годишно по света, но можем да предположим, че количеството не е малко. Споделяйки тази статистика и допълвайки, че само на събитие като световноизвестния Web Summit в Лисабон, на което те взимат участие, са били обменени около 15 000 000 визитни картички, момчетата от екипа впечатляват СТО-то на Фейсбук.

Владислав Михайлов, основател на компанията: "Той отвърна, че това е една много интересна статистика и каза, че Фейсбук подкрепя идеята. От там ние завързахме един много интересен контакт."

Бирлибам е актуална апликация от близо три месеца.

Владислав Михайлов, основател на компанията: "Развиваме се бързо, имаме около 2000 потребителя засега."

За финал момчетата споделиха, че най-голямото предизвикателство, което стои пред тях е промяната на навика в хората. Това обаче не е невъзможно, защото времената, в които живеем се менят постоянно.

Ален Попович, маркетинг мениджър: "Ние сме дигитални потребители; ставаме дигитално общество. Навикът започва малко по малко да се превъзпитава и да се развива в нещо друго."

Апликацията е безплатна и може да се свали чрез уебсайта на Бирлибам.

Топ 24
Най-четени