Закриване на нощния градски транспорт и разреждане на дневните линии. Така могат да се обобщят исканията на транспортните синдикати. Причината е проблемът с недостига на кадри и полагането на извънреден труд от водачите. В момента в столичния авто- и електротранспорт липсват над 250 шофьори. Синдикатите ще направят и предложение за криминализиране на агресията срещу шофьори.

От КНСБ настояват и шофьорите да не полагат извънреден труд повече от 150 часа. Да се запазят обаче брутните им възнаграждения, които получават сега.

Пламен Димитров, президент на КНСБ: Ние сме правили компромиси, за да може тази схема, която е в момента, да работи и софиянци да имат този транспорт, който са имали. Проблемът на софиянци няма да е нощният транспорт - най-малкият ще е. Огромни други проблеми ще имаме с разреждането на линиите. Това би била цената, за да влезем изпълнението на закона.
Найчо Найденов, шофьор: Те са капки. Искаме намаляване на интервалите, също е хора. Искаме нощен транспорт, хора. и всичко това е хора. А въпросът е в обема, който искаме трябва да има и възможността за това.

Президентът на КНСБ заяви, че само за 11 месеца, откакто съществува нощният градски транспорт, загубата за столицата е около 1 млн. лева.

Екатерина Йорданова, председател на СТСБ: За съжаление, когато се търсят временни решения и когато трябва да се реже, а в момента ние трябва да режем на месо, разбира се, че там, където имаме най-малко е популярен, най-малко е потребяван този транспорт на база на анализите, разбира се.
Андрей Зографски, "Спаси София": Ако спрем нощния транспорт и оставим хората в София без абсолютно никаква алтернатива през нощта за придвижване, освен такситата, ще бъде абсолютно контрапродуктивно за туристическото, икономическото развитие на София, няма град, голям колкото София, който да няма нощен транспорт.

Само от началото на февруари до днес хората, които са използвали нощния градски транспорт са 7437.

Основната задача на Столичната община е да осигури добро обслужване на гражданите, заяви кметът на София Йорданка Фандъкова. Тя допълни, че именно заради недостига на шофьори в градския транспорт е взето решението за поетапно увеличаване на заплатите.

Йорданка Фандъкова, кмет на София: Разреждане на линии безспорно не е решение. Обсъждането за ефективността на нощните линии може да се води и да се коментира и в комисиите на общинския съвет. Но като цяло да се противопоставят условията за гражданите с условията за шофьорите не мисля, че е правилно.

От 1 февруари заплатите в столичния градски транспорт са вдигнати с 10%. По-високите възнаграждения ще бъдат получени през март. През второто полугодие от КНСБ ще поискат второ увеличение на заплатите. С колко - още не се знае.

Транспортните синдикати искат закриване на нощния транспорт

Транспортните синдикати искат закриване на нощния транспорт

Заплатите в столичния градски транспорт са вдигнати с 10% от 1 февруари, по-високите възнаграждения ще бъдат получени през март. Това стана ясно на ди...