На прага на пролетта, голяма част от нас се замислят за излишните килограми, натрупани през зимните месеци. Освен спорт, много от нас добавят към „програмата“ си за махане на килограмите и хранителни режими. Как обаче да балансираме храната си и как да компенсираме изтощението на организма си след зимата? Съветите на специалистите по хранене - в следващия репортаж.

За да бъдем жизнени и за да намалим ефекта от пролетната умора, трябва да консумираме храни, богати на витамини и минерали, категорични са специалистите.

доц. Ралка Рангелова, Национален център по обществено здраве и анализи: В момента сезонните, това са ряпата, морковите, зелето, гулия. Като те са с оптимално съдържание на витамини, минерали и биоактивни вещества.

За да обогатим менюто си, към сезонните зеленчуци можем да добавим и оранжерийни въпреки че са с по-малко съдържание на витамини.

Освен екзотичните плодове, на пазарите в София в момента се предлагат основно ябълки, круши, дюли и цитруси.

собственик на сергия: Други изчакват да дойде сезонът примерно едни си купуват ягоди сега зимата, другите чакат да им дойде сезона лятото.
Анна Пашева: Основно ябълки, гледам много. Мандаринките също, въпреки че те повечето са вносни.

Настъпването на пролетта обикновено съвпада със средата на Великденскиите пости. Те обаче не са подходящи за малките деца, бременните, болните и възрастните хора, обяснява доц. Рангелова.

доц. Ралка Рангелова, Национален център по обществено здраве и анализи: По време на пости трябва да наблегнем на различни плодове и зеленчуци, т.е. на разнообразието, колкото е възможно по-голямо.

Специалистите съветват след края на постите плавно да се върнем към нормалното си хранене и постепенно да включваме различните хранителни групи в менюто си. Не на последно място - трябва да внимаваме с пролетните диети, защото организмът ни има нужда от повече витамини и минерали, за да компенсира липсата им през зимата. А това става с разнообразното хранене, категоричните са диетолозите.