НОВИНИ

Какви са новите планове за развитие на БДЖ?

БДЖ няма да закрива нито линии, нито работни места, реши новото ръководство на железниците. Какво е финансовото състояние на холдинга и какви промени се планират - репортаж на Татяна Йорданова

bnt avatar logo
от БНТ
06:55, 16.01.2019
Чете се за: 00:59 мин.
У нас





Новото ръководство на БДЖ призна пропуските.


Никола Василев, изпълнителен директор, БДЖ: Както знаете никой не е доволен от това, че пътува с БДЖ.

За миналата година 717 влака не са стигнали там, за където са тръгнали. А закъсненията сумарно за цялата година са 430 000 минути. Което прави почти 300 дена или 43 седмици чакане. Една от причините според новото ръководство е недостигът на влакове. Такива обаче в следващите 5 години не могат да бъдат купени.

Григори Григоров, председател на Съвета на директорите, БДЖ: Трябва да е ясно, че компанията работи в ситуация на ограничен ресурс.

БДЖ дължи на Националната компания Железопътна инфраструктура 80 млн. лв. А счетоводната печалбата за 2018 година е 10 млн. Затова се мисли за наемане на нужните 20 локомотива и 50 вагона, което би струвало 2 милиона за година.

Никола Василев, изпълнителен директор, БДЖ: Опитваме се да изкараме БДЖ от 19-и век.

Григори Григоров, председател на Съвета на директорите, БДЖ: Поставяне на началото на дигитална трансформация, въпреки че това може да звучи малко като оксиморон за БДЖ.

По-добро отношение към пътниците, възможност да следят информацията за движението в реално време и довършване на започнатото:

Никола Василев, изпълнителен директор, БДЖ: Завършване на прословутата система за закупуване на билети.

Всички 8500 служители в БДЖ могат да бъдат спокойни. Съкращение на работещи няма да има. Една от целите на новото ръководство е да подобри условията им на труд.

Никола Василев, изпълнителен директор, БДЖ: Искаме хората, които работят за БДЖ да се чувстват добре - първо. И второ - да се чувстват горди, че работят за БДЖ.

За ремонт на локомотивите - конкурсът за обществена поръчка е прекратен. Защото имало само един участник, което не гарантирало конкурентна среда. А планираните 59 средни ремонта на наличните влакове, железниците ще се опитат да извършат сами.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Памук на Луната: Какво още предстои?
Памук на Луната: Какво още предстои?
Йорданка Благоева представи своята биографична книга „Босоногата кралица“
Йорданка Благоева представи своята биографична книга „Босоногата кралица“