COVID-19 COVID-19 Следи тук
назад

За първи път: Камера на БНТ влезе на строежа на тунел "Железница"

Вече четвърти месец продължава строежът на най- дългия тунел в България - "Железница", който е част от Лот 3.1 на АМ "Струма". Тунелът ще бъде изграден по нов австрийски метод, по който вече са построени обекти в цяла Европа. За първи път камера на БНТ влезе в една от двете тръби на съоръжението, за да провери на място изпълнението на обекта.

от Слави Илиев
12:24, 18.02.2020
Чете се за: 00:55 мин.
У нас

Около двеста метра са прокопани от двете страни на тръбите в тунел Железница. Средно на денонощие с багер фирмата изпълнител на обекта пробива по 7-8 метра, благодарение на новия австрийски метод, по който се работи 24 часа, без почивен ден.

Инж. Красимир Найденов, ръководител на проекта: Не се използва изпреварваща галерия, а се прокопава по целия периметър в порядъка на метър метър и половина до два на денонощие и веднага се изпълнява първичната облицовка. С крепежни елементи и първичен бетон се изпълнява това дейностите.

Тунелът е с дължина 2280 метра, като включва и обслужващ път на южния портал. Работи се в момента от двете посоки и в двете тръби, като изпълнението от юг е на 260 метра а от север на 120 метра.

Уникалното за България съоръжение има своите екстри. Система за пожаро известяване, собствена вентилационна система две транспортни и три пешеходни връзки между двете тръби както и хеликоптерна площадка.

Целият участък е с дължина 4.4 километра като е разделен на три подучастъка. Първият е с дължина 720 метра, от които 540 метра е мостово съоръжение.

Инж. Красимир Найденов, ръководител на проекта: Може да се каже че иновация за мостовото строителство в България, тъй като се изпълнява по метода на двутактовото избутване. Което е световна практика от 1962 година но за територията на страната е първо такова изпълнение. Този методи се характеризира с изготвяне на работна площадка.

Това мостово съоръжение преодолява шест препятствия, река Струма, път е-79, ЖП линия съществуваща и една бъдеща, четвъртокласния общински път и обслужващ път. Тунел "Железница" тpябва да бъде завършен най-късно до 2023 г. заедно с цялoтo трасе на магистрала „Струма" до Керсненското дефиле.

Свали приложението BNТ News
Свали приложението BNТ News
Топ 24
Най-четени
Бързо производство заради посегателство срещу лекар
Бързо производство заради посегателство срещу лекар
Издигнаха паметник на Васил Левски във врачанското село Лиляче
Издигнаха паметник на Васил Левски във врачанското село Лиляче