НОВИНИ

АПИ: 55 км са най-опасните пътища в България

55 км са най-опасните пътища в България от близо 20 000 километра пътна мрежа в страната. Тези 55 км обаче всяка година взимат десетки жертви и стотици ранени. Такива са заключенията от анализа на Агенция "Пътна инфраструктура", с който БНТ разполага.

Цвета Младенова
от Цвета Младенова
20:15, 22.11.2017
Чете се за: 01:33 мин.
У нас

Лошата инфраструктура наистина убива. От КАТ традиционно посочват превишената скорост, неправилното изпреварване и навлизане в насрещното платно като основни причини за най-тежките катастрофи. Но някъде в дъното на класацията опасните участъци също осакатяват и взимат жертви, и то редовно и сигурно.

Цели 9 катастрофи са станали през изминалата година на магистрала "Тракия" на изхода на София, където пътното платно от 3 лентово става двулентово и то на завой. Един човек е загубил живота си.

Справката с анализа на пътната агенция ясно показва, че на едни и същи участъци от порядъка на от 100 метра до половин километър, всяка година стават по 10,15,20 катастрофи. Само за миналата година на тези 55 опасни км в цялата страна са станали 1189 катастрофи, загинали са 31 души и са ранени 301.

Владимир Тодоров - председател на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи: И ние знаем, че следващата година, ако не се вземат мерки, ще има отново 30 души загинали и 300 ранени и 1200 катастрофи.

Какво пречи всяка година да започне отсраняването малко по малко в рамките на 3-4 години това ще бъде решено.

Комисар Бойко Рановски - началник на "Пътна полиция": С колегите от Агенция Пътна инфраструктура предприехме мерки на някои участъци от пътната инфраструктура да се направят допълнителни предпазни заграждения, да се разделят потоците. Такъв е примерът при Казичене на Околовръстен път на София, където на 6-лентов път нямаше разделителна мантинела. В момента вече има, пътят е рехабилитиран, има камера за контрол на скоростта.

Друг добър пример за взимане на мерки е пътят от София към Божурище. Там на 4-лентовото платно вече е сложена необходимата мантинела. Очаква се десетките инциденти да спаднат. Но сякаш, за да потвърдят правилото има и скоро изградени участъци, на които също стават не малко катастрофи. Такъв е примерът с голямото кръгово движение на 32-рия километър от магистрала "Струма". То е сравнително ново, но през годината на него са предизвикани 14 произшествия. Успешно обаче го конкурира далеч по-малкото кръгово във Враца с 13 катастрофи. А на магистрала "Хемус", въпреки че е маркиран като много рисков, този завой продължава да взима жертви.

Трима са починали през изминалата година на този опасен участък от магистрала "Хемус". Само на 500 метра от платното - на 8 км от София - тук са станали цели 10 катастрофи.

Област Стара Загора оглавява трагичната класация за миналата година със 150 катастрофи с 5 жертви и 57 ранени. Следва област Велико Търново - със 128 катастрофи с 36 ранени. В област Русе са загинали 4-ма и са ранени 35 при 123 пътни произшествия. В област Ловеч и Монтана при близък брой катастрофи са загубили живота си 8 души и са ранени 77. Причините са различни - обратни виражи, вода, която не се отвежда добре от пътя, опасни пешеходни пътеки на скоростни отсечки. Но общото между тях е, че са поправими.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Журналистката Ваксберг за присъдата на Младич: По-добре късно, отколкото никога
Журналистката Ваксберг за присъдата на Младич: По-добре късно, отколкото никога
Какво е състоянието на язовир Бели Искър?
Какво е състоянието на язовир Бели Искър?