Машинисти организират събрание в Локомотивно депо София по повод спрените временно влакове. На него са поканени министърът на транспорта Росен Желязков , членовете на комисията по транспорт в Народното събрание и ръководството на БДЖ.

Срещата е във връзка със спрените от дружеството влакове поради липса на годен подвижен състав и приемането на държавния бюджет за 2020 година, включително и средствата, които правителството планира да отпусне на железницата, се посочва в писмо на гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт до медиите.

Целта е да се привлече вниманието на всички парламентарни сили към изключително тежкото състояние на железницата, а тези, от които зависят политическите решения да видят ситуацията на терен и да представят визията си за бъдещето на БДЖ, се посочва още в съобщението.

Един от поканените на срещата е експертът Марио Нинов, който от години се занимава с проблемите на БДЖ. В предаването „Преди всички“ той посочи, че основните притеснения са свързани със състоянието на подвижния състав, ремонтите и изобщо бъдещето на БДЖ:

„Основните неща, които безпокоят хората, са най вече визията за това как ще работи компанията занапред и какво е тяхното бъдеще и работните им места. Хората се безпокоят и от това, че БДЖ е държавна компания и е подписала договор за обществена услуга с държавата и изпълнява този договор, но се получава един парадокс – самата държава някак позволява БДЖ да не изпълнява този договор, като има влошени показатели на подвижния състав и самото БДЖ не може да ги изпълнява. В последно време се отменят официално влакове, вече няма да има влакове, а автобуси. Колегите-машинисти се притесняват дали ще е необходимо да изкарват курсове за C категория, за да карат автобуси“.

По думите му работещите в железниците си задават и въпроси, свързани с пари, но и с управлението на тези пари.