Мая Манолова: Положително се промени отношението към институцията "Омбудсман"

Жалбите и сигналите са нараснали двойно към нас, но има и промяна в нагласата към институцията. Очакванията са, че тя решава проблеми и си държи на думата, заяви омбудсманът Мая Манолов пред БНТ.

от БНТ
преди 3 години
Чете се за: 00:39 мин.
У нас

Имаме спечелени битки, добави омбудсманът:

Мая Манолова, омбудсман: Над 900 препоръки към различни институции са реализирани, но ако ги смятаме в числа, най-големите победи са тези, които се отнасят до най-голям брой граждани и до техните засегнати права. Такава важна победа беше тази над арбитражните съдилища, на които забранихме да съдят граждани. Това беше жестока злоупотреба с правата на българските граждани, защото в един арбитражен съд годишно се завеждаха над 100 000 дела. Ставаше дума за стотици хиляди потърпевши от това частно правосъдие. Сега арбитражите се занимават със спорове само между търговци. Другото важно е отпадане на ДДС върху храни и финализирахме това с хранителния бранш.

Манолова бе категорична, че има правомощията и енергията и занапред да се бори за правата на гражданите.

Ще настоявам да се промени казусът с "Топлофикация", който се състои в проблема, че дори да не искаш да я ползваш, се налага да плащаш, каза още омбудсманът.

Мая Манолова, омбудсман: Ще искам да се отмени такса "сградна инсталация", поне депутатите да приемат правила, според които тази такса да е минимална.

Вижте целия разговор във видеото.


Предложения за "Събитие на седмицата" - 24 февруари - 1 март
Минали анкети
Топ 24
Най-четени