НОВИНИ

Междуградските пътища у нас са най-опасни, показва нов доклад за катастрофите

Експерти описаха в доклад най-опасните пътища у нас и посочиха кои са най-честите фатални шофьорски грешки. Главните изводи в документа са, че шофьорите нямат нужната култура на поведение на пътя и че за контрол на нарушителите се харчат твърде много средства, без това обаче да повишава събираемостта на глобите.Вижте повече подробности от Тихомир Игнатов, който следи темата.

Тихомир Игнатов
от Тихомир Игнатов
20:08, 25.09.2019
Чете се за: 01:26 мин.
У нас

Докладът е обемен, а статистиката е доста притеснителна. На пътя продължава да липсва дисциплина и толерантност. Едни от препоръките са да се повиши качеството на преподавене в автошколите, по-строг контрол при издаването на шофьорски книжки, както и повече кампании за промяна на обществените нагласи.

Миналата година при тежки катастрофи в цялата страна са загинали малко над 600 души, а над 8 000 са ранените. Най-много са загиналите шофьори, след това са пътниците и пешеходците. Най-много инциденти са регистрирани в Пловдив, София и Варна, а най-малко в Перник, Търговище и Ямбол.

Анализът на пътните експерти показва, че най-много катастрофи стават в районите около междуградските пътища. Малко над 30% са отчетени по републиканската пътна мрежа. В огромен процент от случаите инцидентите са причинени от грешка на шофьора, а не от неизправност в пътя или автомобила.

На първо място в класацията е високата скорост. Отнемане на предимство, неправилни маневри и неспазване на дистанция са останалите най-чести грешки, които шофьорите допускат.

;

Участъците от международния път Е 79 през видинските села Медовница и Скомля водят класацията по брой катастрофи в цялата страна. Тук хората настояват трафикът на товарни автомобили да бъде ограничен.

Домът на Бойка Георгиева е край един от опасните завои в Скомля по международния път. На няколко пъти автомобили влизали в двора й. Поставената край оградата мантинела не може да я предпази от тирове. За да се защитят, стопаните са направили сигнализцация с подръчни материали.

Бойка Георгиева: А тук ето виждате, това е от удар, от кола. Беше влязла ето до тука. Там пробиха канализацията. Бор отрязаха..пак при удар от коли. И портата ни е бутана.

Подобни участъци с висока концентрация на пътни произшествия са общо 77 в цялата страна.

Според експерти обаче обозначавенето със знак не е решение.

Владимир Тодоров, Асоциация на пострадалите при катастрофи: Места, където всяка седмица стават всяка седмица инциденти и на тези места не се взимат мерки . Давам пример с аквапланинга на магистрала "Тракия" или на други места.

От Асоциацията на пострадалите при катастрофи виждат решение на проблема в повишаването на събираемостта на глобите.

Владимир Тодоров, Асоциация на пострадалите при катастрофи: 40 до 50 процента от глобите не се събират. Друг сериозен проблем е липсата на достатъчно камери . 200 камери, с които разполага пътната полиция на 20 000 километра пътна мрежа са крайно недостатъчни. Нямаме системи за средна скорост.

Некачествено извършваните ремонти и техническо обслужване на автомобилите също крият огромен риск. Над 80% от ремонтите на автомобили се извършват от нерегистрирани сервизи, сочи още доклада на пътните експерти.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Управителният съвет на МВФ одобри Кристалина Георгиева за управляващ директор
Управителният съвет на МВФ одобри Кристалина Георгиева за управляващ директор
ВКС върна на съда искането за отмяна на освобождаването на Полфрийман
ВКС върна на съда искането за отмяна на освобождаването на Полфрийман