Това стана ясно след поредното заседание на координационното звено за съвместна работа на институциите за решаването на този проблем.

Само за тази учебна година нови над 19 000 деца и ученици са записани за първи път или са върнати в образователната система. От тях повече от 18 200 са останали в клас. А броят на новоотпадналите за тази учебна година е намалял в пъти и е 5 200 при над 20 000 отпаднали деца преди 2 години.

Томислав Дончев - вицепремиер: Работата продължава като стремежа ни е, тя да е по-ефективна и по-ефикасна. Няма как това да се прави само от учители и директори. Без полиция, без социалния работник, без служителя на местната власт, без психолози, без медиатори това няма как да се случи.

Момиченце иска да ходи на училище. Отива при учителката си и я моли: да говори с майката, за да я пуска в клас. С тази история министърът на образованието обясни успехът на институциите.

Красимир Вълчев - министър на образованието и науката: Факт е, че голяма част от децата - от проблемните, рисковите деца присъстват епизодично. Два дни ходят, един не ходят или обратното. Когато детето не дойде сутрин на училище екипът се активира, ходи вкъщи, събужда го, защото оправданието е, че вечерта бил на банкет

От 11 000 подадени сигнала за нередовно присъстващи ученици са наложени само около 300 акта за административни нарушения.

Социалният министър обяви: помощите на около 17 000 семейства са спрени отново заради отсъствие от клас. Предстои тези средства в размер на повече от 2 милиона лева да бъдат предоставени на детските градини и училищата, в които се обучават децата.