НОВИНИ

Работната версия на прокуратурата за Хитрино - нарушаване правилата на движение

От прокуратурата не потвърдиха дали са готови резултатите от разшифровката на скоростомерните ленти. Снощи те бяха превозени в София, а тази сутрин влязоха в лабораторията, за изследване. Има свидетелски показания, в които се твърди, че влакът е бил с превишена скорост, каза пред БНТ говорителят на главния прокурор Румяна Арнаудова. Бившият следовател Георги Илиев, който има дългогодишен опит в подобни разследвания, коментира, че може да се посочат над 15 възможни причини за инцидента - сред тях лошо състояние на железния път, повреда или счупване на релсите, стрелките, здравината на цистерните, натоварването и дори предмет върху ж.п. линията. Още в репортажа от Пенка Ангелова.

bnt avatar logo
от Пенка Ангелова Екип на "По света и у нас"
18:25, 12.12.2016
Чете се за: 01:17 мин.
У нас

Работната версия, по която работи прокуратурата, е нарушаване на правилата за движение, каза Румяна Арнаудова. Ще се изследва и възможна техническа причина. Огледите на местопроизшествието, които продължават и днес, се очаква да дадат отговори на много обстоятелства, свързани с възникването на инцидента.

Румяна Арнаудова, говорител на главния прокурор: Ще бъде огледан всеки един вагон, ще бъде измерено техническото състояние, което се намира в момента и преди потеглянето на композицията. В тази връзка е изискана документация от Бургас.
Георги Костов, главен секретар на МВР: Но това, което се вижда, е че в цистерната, съдържанието на която е причинило всички материални опустошения в Хитрино, има отвор, който е механичен, който е видимо механичен, нека така да го кажа. Сега какви точно хипотези има..

Бившият следовател Георги Илиев обясни, че при дерайлирането остават следи по релсите, така че може да се установи къде точно първите колелета са стъпили на траверсите. Според Илиев трябва да се изследва състоянието и здравината на всеки елемент и механизъм от релсовия път и от влаковата композиция.

Георги Илиев, бивш следовател в НСлС: Най-прецизно трябва да бъдат огледани куките, свързващи елементи и буферите на самите цистерни. Тъй като вече се разбра, че има скъсване на влака, което трябва да се разбере дали е станало преди по време или след произшествието

Още на пръв поглед се вижда, че цистерните са разхвърляни като кибритени клечки, което навява на мисълта, че скоростта, с която композицията е навлязла в гарата е била висока.

Неспазване на правилата и занижен контрол - е основната причина за много от тежките катастрофи у нас в последните години, смята Илиев. По думите му само 40 на сто от компаниите работят според разписаното в различните нормативни документи. И Илиев, и председателят на железничарския синдикат Петър Бунев смятат, че трябва да има независима агенция за контрол на ж.п. превозите. Бунев коментира, че машинистите може да са били преуморени, защото преди смяната пътували от Русе до Бургас. Сигнали за това получихме в редакцията от бивши служители на фирмата.

Петър Бунев, председател на синдиката на железничарите: Той кара влакът 12 часа, но той има преди това 4-5 часа пътуване и умората се натрупва.

Бунев призова, за да няма съмнения в обективността - изясняването на причините за инцидента да бъде възложено не на Министерството на транспорта, а на спецзвеното за разследване на тежки ж.п. катастрофи към Европейската комисия.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Какво е състоянието на пострадалите, настанени във варненските болници?
Какво е състоянието на пострадалите, настанени във варненските болници?
Обстановката в Хитрино два дни след трагедията
Обстановката в Хитрино два дни след трагедията