18-ото издание на ретро рали "Розова долина" стартира от Пловдив. Участват десетки автентични автомобили, които ще изминат 150-километрово трасе. Състезанието е втори кръг от Българския ретро шампионат.

Стартът на състезанието беше даден по обяд от паркинга на Международен панаир-Пловдив. През първия ден участниците трябваше да преминат през няколко села и градове, след което да финишират отново в Пловдив.

Борислав Моравенов - председател на автомобилен спортен клуб „Ретро" - Пловдив: Целта на състезанието е не е кой е най-бърз, а кой е най-точен, тоест на състезателите им се задават маршрути определени километри и определена скорост, с която трябва да се движат, в случая на 47 км/ч и те не трябва да превишават тази скорост.
Поставят паметник на ретро автомобилите в Хърватия

Поставят паметник на ретро автомобилите в Хърватия

Някои хора са буквални обсебени от ретро автомобилите. В един хърватски град тази мания скоро ще се претвори в паметник.

За да участват в състезанието автомобилите трябва да са произведени преди 30 или повече години. Най-старата кола в ралито днес беше „Форд“ от 1937 година, собственост на Христо Кискинов от Пловдив.

Христо Кискинов - притежател на ретро автомобили: Той не е много икономичен, все пак 8 цилиндров, 3600 кубика. Не е много за всекидневна употреба, но е съвсем надежден автомобил.
Борислав Моравенов - председател на автомобилен спортен клуб „Ретро" - Пловдив: Интересното за него е, че е един от четирите автомобила, които все още съществуват в движение в света. Има два в Германия и един в Холандия и един в България.

Въпреки скъпата поддръжка, наблюденията на организаторите са, че все повече са притежателите на ретро автомобили в България. Състезанието продължава и утре.