COVID-19 COVID-19 Следи тук
назад

Рисковете на онлайн пазаруването

Да пазаруваш по интернет е лесно, бързо и удобно. Какви рискове крие обаче една онлайн поръчка и наясно ли са потребителите с правата си? "По света и у нас" показа случай, в който въпреки, че закупен по интернет телевизор е върнат в рамките на 14 дни, не се стига до изплащане на обезщетение. Дори напротив - купувачите си получават обратно телевизора, по думите им, в още по-негоден за употреба вид.

Мая Димитрова
от Мая Димитрова
20:47, 16.02.2020
Чете се за: 00:57 мин.
У нас

Моментът, в който семейство Георгиеви разбират, че имат проблем. Поръчали са телевизор от онлайн търговец, който им е доставен по куриер.

Георги Георгиев: Помоли да се разпиша, че съм приел продукта и не ми каза, че всъщност имаме преглед и тест на продукта. Аз огледах кашона, видях, че няма нищо видимо като щети, взех го и се качих.

Така телевизорът е платен и приет без да бъде прегледан. По-късно новите му собственици ще установят, че е силно натрошен. Те се свързват с куриерската фирма и с търговеца, но искането им за обезщетение е отхвърлено. Становището на Комисията за защита на потребителите също е категорично.

Ерджан Ахмед, главен юрисконсулт на Комисията за защита на потребителите: Няма как да се докаже към момента на предаването на стоката дали този дефект е съществувал, или не е съществувал.

Това се оказва една от най-честите грешки на потребителите - не проверяват дали сайтът, от който поръчват, предлага възможност за преглед или тест, особено когато става въпрос за нещо чупливо. По закон обаче това е възможност, която търговецът предлага по свое желание.

Ерджан Ахмед: Нашият съвет е те да предпочитат да закупуват такива артикули от подобни търговци, които предлагат преглед и тест.

В противен случай при сегашната нормативна уредба, ако поръчаният продукт пристигне счупен или дори е подменен, няма как да бъдете обезщетени.

Ерджан Ахмед: Това е важен момент, да отделят една-две минути да прегледат този продукт, дали е това, което са поръчали.

Да не се доверявате на доставчици евентуално, ако казват, че бързат.

В случая на семейство Георгиеви възможността за преглед е съществувала - указано е на сайта на търговеца. Куриерът не ги е предупредил, но няма правило, което да го задължава да го прави. Остава възможността Георгиеви да потърсят правата си в съда.

Свали приложението BNТ News
Свали приложението BNТ News
Топ 24
Най-четени
Европа се пита: Защо смъртта от COVID-19 е малка в България, Албания...
Европа се пита: Защо смъртта от COVID-19 е малка в България, Албания...
Слънце в началото на седмицата
Слънце в началото на седмицата