Тази творба на Амадеус не може да се чуе често, защото изисква като солисти не един, а цели трима виртуозни пианисти. Кои музиканти се осмелиха да изпълнят тази толкова сложна партитура, разказват Миглена Стойчева и Недялко Данов.

По принцип концертите за повече от един солиращ инструмент са рядкост. А когато става дума за творба на Моцарт и то за три пиана, може да се очаква истинско музикално приключние. Велики диригенти като Херберт фон Караян, Джордж Шолти и Даниел Баренбойм са били изкушени да покажат класата си на пианисти точно в това произведение.

Всяка от партиите на трите инструмента изисква брилянтна техника, защото е написана от истински гений на пианото.

Георги Черкин: Фактурата на Моцарт за пиано още от неговото време се е считала за много трудна и все още се смята, че е много трудно да се изпълнява, тъй като всичко при него е много прецизно, много бързо - едно тонче да мръдне може да провали цял пасаж.
Виктория Василенко: Музиката на Моцарт е изключително деликатна и изисква огромна концентрация и страхотно ансамблово музициране.
Диан Чобанов: Много рядко се практикува три пиана да свирят едновременно. Това само по себе си е едно предизвикателство и е доста забавно честно казано.

Трудността да се намерят три качествени концертни рояла и да се разположат на една сцена заедно с голям симфоничен оркестър не отказала организаторите от идеята за този концерт. А изборът на това рядко и изключително атрактивно произведение направили съвсем умишлено.

Лъчезар Тодоров: Да видя нови хора сред публиката - това би било най-голямата награда за мене лично. Защото ние вече имаме утвърдено име. Аз много се радвам, когато виждам постоянните фенове и почитатели на фестивала и за мен лично би било най-важно и най-удовлетворително, ако виждаме все повече и повече нови хора сред публиката.

Реакцията на публиката след финалните акорди показа, че рискът е бил добре премерен, а желанието да се търсят малко познати произведения се отплаща за смелостта.