TОЛ системата би трябвало да заработи навреме - увериха министри и експерти. Тя ще обхваща малко над 6 000 км и трябва да заработи до 1 март догодина. Вече се доуточнява финално и размерът на тарифите.

Постоянен източник на пари за ремонти и строителство на пътища - това са очакванията от въвеждането на тол таксите.

Фабрицио Дзарконe - постоянен представител на Световна банка за България: Най-тежките и замърсяващи пътни превозни средства трябва да заплащат справедлива такса за вредата. Така България ще сведе до по-ниско ниво оперативните разходи, закъсненията в пътуванията и ще отключи икономическия си потенциал.
Михаел Вебер - мениджър в KAPSCH: Аз съм убеден, че толсистемата ще заработи навреме.

Уверението на финалната права - няма да има драстично поскъпване на стоките.

Петя Аврамова - министър на регионалното развитие и благоустройството: Максималното поскъпване на храните, които са на трапезата на българина, ще бъде с до 2 стотинки на килограм или литър.

Търси се и начин за намаляване на тол таксите за автобусните превозвачи.

Олег Асенов - член на УС на АПИ: Специално за линиите, които са свързани с обслужване на райони, които са трудно-достъпни, балкански, които така или иначе има твърде малко желаещи превозвачи и ние го разбираме това. (графика) Билет София-Варна при 20 места заемане на автобуса - изчислението е с 96 стотинки за едно пътуване увеличение на цената. Пловдив-Пазарджик увеличението е 2 до 5 стотинки.

Според измененията в директивата за т.н. евровинетка, много ясно ще се категоризират и превозните средства според степента на замърсяване.

Росен Желязков - министър на транспорта: Нашето настояване беше от обхвата на евровинетките да бъдат изключени автомобили, бусове и леки товарни автомобили.

До 30 ноември у нас са продадени повече от 7 милиона и 700 хиляди електронни винетки на стойност над 370 милиона лева.