Електрическа тротинетка предизвика катастрофа до Софийския университет. Това е петият случай на инцидент с тротинетка в столицата от началото на годината. Правила за движение на тези превозни средства все още няма. Докога - вижте в репортажа на Татяна Йорданова.

Опит да пресече един от най-оживените булеварди в София. След този опит водачът на тротинетката е със счупен крак. Нарушил е всички познати правила за движение и в същото време не е нарушил нито една точка в закона. Защото тротинетките не са нито кола, нито мотор.

Оказва се, че тротинетките в България не са нито риба, нито рак. Такова нещо като "тротинетка" в закона няма и именно затова всеки може да ги кара, както и където поиска, и няма да го грозят никакви санкции.

Опити думата "тротинетка" да влезе в закона се правят от месеци.

Богдан Милчев, Институт за пътна безопасност: Самият факт, че повече от 5 месеца държавните институции не са в състояние да изготвят регламент от 6-7 точки, говори че имаме много сериозен проблем с пътната безопасност.

Потърсихме Държавната агенция, която отговаря за регламента, за да разберем защо се е забавила и защо не е взела опита на другите европейски страни.

Иван Петков, експерт Държавна агенция "Безопасност по пътищата": Не трябва да се прибързва с този закон. Ако говорим просто за преписване на една нормативна база в друга, това не е правилното решение.

И докато решенията се бавят, тротинетките вече са достатъчно модерни. Столичната община е сключила споразумение с три компании, които предлагат този вид транспорт, като ги е задължила автоматично да ограничават скоростта на тротинетките.

Елица Панайотова, координатор на проект "Зелена София": Нашата цел беше да направим минималното необходимо, за да може поне тези компании да спазват някакъв регламент

Повече от това няма как да бъде направено, докато не бъдат готови новите мерки в закона. Агенцията за пътна безопасност обещава да ги внесе в парламента до края на годината. И чак тогава това може да бъде прието като нарушение.