НОВИНИ

Стоян Братоев: Метрото е големият зелен проект на София - 20 години по-късно

90 хиляди тона вредни емисии по-малко ще има във въздуха на София след пускането на третия лъч на метрото през 2019 година. В момента над 340 хиляди души пътуват на ден с метрото в столицата, което е намалило колите по улиците с 57 хиляди. С този пример директорът на столичния "Метрополитен" инж. Стоян Братоев обясни в студиото на "Денят започва" екологичното влияние на метрото в града. По думите му, с пускането на третия лъч, приблизително още 28 хиляди коли ще отпаднат от трафика през деня. Метрото е големият зелен проект на София, каза инж. Братоев.

bnt avatar logo
от БНТ
09:00, 26.01.2018
Чете се за: 01:06 мин.
У нас

На 28 януари 1998 г. - преди 20 години, са пуснати в експлоатация първите 6 км и 5 станции на метрото. Днес вече има 40 км и 35 станции. Сериозното строителство на метрото започва през 2005 г. През 2009 г. пуснахме участъка до "Младост" - 8 км След това за последните 10 г. имаме общо 31 км метро, което прави средно 3 км на година, докато първият участък е по 380 метра на година, но такива са били времената, такова е било финансирането, не е имало достатъчно опит. През последните години обаче строителството на метрото върви с едно прилично темпо и то преди всичко благодарение на нормалното финансиране от европейските фондове. Метрото е един от големите проекти, което се финансира от еврофондовете, подчерта инж. Братоев.

инж. Стоян Братоев - изп. директор на "Метрополитен" ЕАД: В края на следващата година е планирано да бъде пуснат третия лъч на метрото - 12 км се строят в момента на два етапа. Първият етап започна 2017 г. от Театъра зад канала до "Красно село" и около 50% от строителството е извършено".

Догодина трябва да бъде възстановено изцяло движението по булевардите, където в момента част от тях са затворени заради строителството, уточни Стоян Братоев.

По думите му, метро трябва да се строи там, където има потребност.

инж. Стоян Братоев - изп. директор на "Метрополитен" ЕАД: По-голям и по-екологичен проект като метрото няма. не случайно го наричам големият зелен проект на София. В момента подготвяме и проeкти за следващи участъци. Имаме проeкт за продължение на трасето по бул. "Владимир Вазов", което е малко над 3 км, но все още няма финансиране за него. В момента подготвяме тръжна процедура за избор на изпълнител и чакаме офертите да се внесат.

За продължението на третата линия към кварталите "Гео Милев", "Слатина", зала "Арена Армеец" и "Цариградско шосе", се предвиждат нови 6 км метро с 6 метростанции. И идеята е през следващата година да има проект за тези две продължения - за "Владимир Вазов" и кв. "Слатина" и да можем да ги предложим за финансиране по следващите оперативни програми, обясни още инж. Стоян Братоев.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Автобуси на градския транспорт и през нощта в Пловдив
Автобуси на градския транспорт и през нощта в Пловдив
Защо се покачва цената на бензина?
Защо се покачва цената на бензина?