Директори на училища в Дупница настояват за увеличение на броя на паралелките на дуална форма на обучение. Бизнесът в града е готов да поеме практиката на децата срещу заплащане, осигурява и работа след завършване на средното образование.

Дупница

От години, професионалната гимназия по химични технологии в Дупница захранва с работна ръка завода за лекарства в града. Сега, още преди да са завършили, учениците ще работят, за което ще получават и заплата.

Виолета Савова - директор на ПГ "Хранително-вкусови и химични технологии" - Дупница: Плана е да се заплаща най-малко минималната работна заплата. Ако самите работодатели имат възможност, те могат да заплащат и по-висока сума.
Георги Христов - мениджър "Аналитични дейности": При нас самите ученици могат да се докоснат и да работят до аналитично оборудване от най-висок клас, което е на световно ниво. т.е. говорим за ТХС, С, апарати за ГХ. Това е оборудване, с което ние разполагаме, нашите служители ежедневно работят на него и искаме да споделим този опит и да научим учениците.

В завода за производство на лекарства в Дупница работят повече от 1000 души. По-голямата част от тях са с висше образование, основно в направлението на химическите специалности. От компанията обаче признават, че непрекъснато изпитват нужда от квалифицирани кадри.

Йорданка Велева - мениджър "Човешки ресурси": В производствената ни дейност там имаме изключителна нужда от техници със специализирано образование за работа с машини за фармацевтичното производство. Огромна нужда изпитваме от специалисти в тази насока. Лаборанти, химици. Това е нашия приоритет.

От фирмата са заявили своята готовност да наемат на постоянна работа учениците, които са показали добри познания и желание за развитие по време на своята практика.

Расте броят на училищата, които предлагат дуално обучение в Русе

Расте броят на училищата, които предлагат дуално обучение в Русе

Седем професионални гимназии в русенски регион предлагат дуално обучение за учениците, завършили 7 клас. Техният брой се е увеличил двойно в сравнение...