НОВИНИ

В „Още от деня“: Протестът на българските превозвачи срещу европейските правила

В студиото на „Още от деня“ изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев коментира причините за планирания протест срещу европейските правила за мобилност. По думите му част от тях нарушават човешките права на шофьорите, а друга част целят да се омаломощят източноевропейските превозвачи.

bnt avatar logo
от БНТ
19:39, 09.05.2018
Чете се за: 00:59 мин.
У нас

Не е прекалена формулировката, че приемането на новите правила ще доведат до фалит на българските превозвачи, заяви Арабаджиев. Според него има нарушаване на основни човешки права в частта, която задължава шофьорите да се прибират на три седмици у дома, защото се въвежда задължение гражданин на ЕС в точно определено време да бъде на точно място.

Освен всичко друго, отивайки си у дома и връщайки се до камиона си, се губят няколко дни, в които автомобилът е „извън пазара“, допълни Арабаджиев. Тук вече има налице нелоялна конкуренция.

;

Вторият проблемен момент е командироването, заяви Арабаджиев. Още при посещението на президента Макрон беше поставена темата с командироването на международните шофьори, които не попадат в категорията „командировани работници“.

Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи: Когато една фирма командирова работник, той отива в Германия, например, и започва да работи там - храни се, спи, почива там. Докато при международния шофьор - той влиза в Германия, разтоварва стоката, отива на друго място, товари друга стока и напуска. Той не е постоянно там и поради тази причина ЕК прие, че международните шофьори са друга категория, за които се иска отделно законодателство.

Няма социален дъмпинг, защото заплатите са почти изравнени, обясни Арабаджиев. Ако не бяха, българските шофьори щяха да работят за чужди превозвачи, които дават по-големи заплати, допълни той.

;
Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи: Няма да протестираме срещу българското правителство, а против тези европравила.

Чрез такива административни регулации конкуретните фирми от Източна Европа се изхвърлят, а в същото време шофьорите им отиват на работа в Западна Европа.

Протестът ще е на 17 май - Спасовден, денят на шофьора. София няма да бъде блокирана, заяви Арабаджиев.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Equinоx: Готови сме  да се изкачим до първото място на Евровизия 2018
"Equinоx": Готови сме да се изкачим до първото място на "Евровизия" 2018
Южната гара в Брюксел за кратко беше евакуирана след гърмежи на пиратки
Южната гара в Брюксел за кратко беше евакуирана след гърмежи на пиратки