НОВИНИ

Висшето военновъздушно училище в Долна Митрополия отново ще отвори врати

17 години, след като бе закрито, Висшето военно-въздушно училище "Георги Бенковски" в Долна Митрополия отново ще функционира от началото на другата година. Десетилетия наред училището захранва с пилоти военната и гражданската авиация на България. Пред катедрите там са преминали най-знаковите пилоти, оставили диря в историята на родната авиация - пример за дух, смелост, кураж и героизъм.

Александър Марков
от Александър Марков оператор: Станислав Златев
09:35, 06.05.2019
6218
Чете се за: 02:05 мин.
У нас

Майор Пламен Иванов е летец в авиобаза "Долна Митрополия". Подготвя се за поредния полет на учебно-бойния самолет "Пилатус".

майор Пламен Иванов, летец, Учебно-авиационна база "Долна Митрополия": Във въздуха, бих казал, че е сентенция между човек, машина и среда. Няма еднакъв полет, колкото и да е познат той, никога не е еднакъв, всеки има нюанс, от всеки полет има какво да се научи и това го прави хубаво и динамично и предизвикателно.

Военновъздушната база в Долна Митрополия и факултет "Авиоционен" към Националния военен университет "Васил Левски" ще са гръбнакът на новото-старо ВВС училище "Георги Бенковски".

полк. Петър Банков, командир на ВВС база "Долна Митрополия": Наистина сме готови, дълго чакахме тоя момент. Дейността на ВВС базата не е прекъсвана от години. Ние подготвяме бъдещите пилоти на два типа самолети: преминават първоначално подготовката си на "Пилатус", след това на Л-39.
майор Орлин Гичев, началник "Обслужване на въздушното движение", ВВС база "Долна Митрополия": Ние контролираме един сектор от 120 км., в които нашите самолети изпълняват задачите за нуждите на училището. Веднъж активирани, не може да влязат граждански полети.Това е пистата зад нас, тя е така конструирана, така че винаги самолетът, който излита и каца, да е срещу вятъра.

За да са изправни самолетите и да летят безпроблемно, се грижат над 40 техници, които разглобяват и сглобяват самолетите за основен преглед.

капитан Вальо Малчев, началник група "Самолети и двигател", ВВС база "Долна Митрополия": При нас това е технически преглед на авиационната техника, който цели поддържане, дефектоване, функционални тестове и пускане в експлоатация. Ние се намираме точно в хангара, в който се извършват тези мероприятия.

Ето това е самолет Л-39-ЗА "Албатрос" - един от основните учебно-бойни самолети на въоръжение в българските военновъздушни сили. Пилотите ни тренират на този самолет, преди да преминат на изцяло бойни.

Преди да полетят, пилотите учат 4 години във факултет "Авиационен" - само на метри от пистата.

полк. Марин Маринов, декан на факултет "Авиационен", НВУ "Васил Левски": Ние захранваме абсолютно всички кадри на военновъздушните сили - пилотите са една военна специализация. Това са инженеро-обслужващи самолети, това е обслужващ персонал, който е на летището, това са специалисти по комуникационни и навигационни системи на летището. Тоест цялата палитра, необходима за ВВС силите и военната авиация.

Аеродинамика, бойни фигури, агрегати на самолети - са "а" и "б" тук, които се учат в специални зали.

полк. Живо Петров, заместник-декан на факултет "Авиационен", НВУ "Васил Левски": Принципите на аеродинамиката са си същите... - Принципите са абсолютно същите, самолетите са абсолютно същите, но могат да ги видят нагледно, статично - как се извършва например един боен завой.

Курсантите и студентите учат също как да се прицелват и да стрелят.

полк. Милен Атанасов, началник на катедра "Тактика, въоръжение и навигационна подготовка", факултет "Авиационен", НВУ "Васил Левски": Това е прицелът на МиГ-21 БИС, съответно това е прицелът на Л-39, на учебно-бойния самолет, а това са агрегатите на авиационния прицел на самолет Су-25. С тези неща се мери и се стреля, общо казано, или само се мери? - Точно така. С ето тези оръдия се стреля.
полк. Милен Атанасов, началник на катедра "Тактика, въоръжение и навигационна подготовка", факултет "Авиационен", НВУ "Васил Левски": В тази зала курсантите изучават авиационното артилерийско оръжие. Конструкцията, принципа на работа, като това е оръдието, което е на МиГ-29, ГШ 30, то е едноцевно, 30-мм, скоростта е 1500 изстрела в минута. Началната скорост на снаряда е около 900 м. в секунда.

В Долна Митрополия се обучават между 5 и 12 пилоти годишно. След 12 години пауза Висшето военновъздушно училище "Георги Бенковски" отново ще бъде гордостта на родната авиация.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Няма данни за пострадали българи при инцидента на летище Шереметиевo
Няма данни за пострадали българи при инцидента на летище "Шереметиевo"
Ретро машини от Втората световна война ще бъдат показани на парада
Ретро машини от Втората световна война ще бъдат показани на парада