COVID-19 COVID-19 Следи тук
назад

"За" и "против" промените при изпитите за шофьорски книжки

Бъдещите шофьори ще могат сами да избират маршрута, през който да минат по време на практическия си изпит по кормуване. Те ще трябва да спазят само началната и крайната зададена точка от изпитващия. Това е един от вариантите, който може да бъде заложен в нова методология за провеждане на изпита за нови шофьори, съобщиха от министерство на транспорта. Предвижда се още представителите на автошколите да излязат от изпитващите комисии, а изпитът по кормуване да е в нови автомобили, оборудвани с видеонаблюдение и датчици за следене на движението.

от Станислава Христова
18:24, 13.06.2017
Чете се за: 00:55 мин.
У нас

Спешните мерки за прекратяване на нередностите при практическите изпити засягат освен бъдещите шофьори и автоинструкторите. Те няма да могат да присъстват на изпита по кормуване.

Александър Цацев, председател на СБА-Благоевград: В практическата част основното влияние е на председателя на изпитната комисия, но все пак преподавателя в тези 31 часа по време на подготовката познава качествата на кандидата, знае неговите възможности и съответно мнението му относно оценката ще бъде по-обективно.

Друга идеята е изпита да се провежда на държавна кола, а не на тези на инструкторите.

Александър Цацев, председател на СБА-Благоевград: Един кандидат с 31 часа основно, които са по управление на автомобила, да смени автомобила по време на изпита няма да бъде коректно спрямо кандидата.

Атанас Камберов в момента кара курсове за шофьор. За него е важна практиката, а не толкова автомобила, на който ще се проведе изпита.

Атанас Камберов: Според мен, ще е едно и също, то няма значение дали ще е на инструктора, дали ще е държавно… - Ако си на друга кола по-трудно ли ще ти бъде? - Не, то ще е едно и също, важното е инструктора да е там.

Според участници в движението, младите шофьори не излизат достатъчно подготвени от школите, а проблемът не е само в изпитите и корупционните практики.

Дамян Станев: Първо, часовете са малко, падна изпит за полигон, паркиране, нощно шофиране, шофиране при екстремни ситуации, в смисъл на лед, по време на дъжд. Никой не обучава младите как да извършват изпреварване, това си е сериозен проблем.

Мерките, предложени от транспортното министерство са поредните, с които държавата се опитва да прекрати корупционните практики както от служители на автомобилната инспекция, така и от самите кандидати. През годините листовките бяха прехвърлени от хартия на електронен вариант, а от тази пролет те се решават в изолирани кабинки.

Свали приложението BNТ News
Свали приложението BNТ News
Топ 24
Най-четени
СЗО: Все още не може да се говори за пандемия
СЗО: Все още не може да се говори за пандемия
Как да оцелеем в планината
Как да оцелеем в планината