COVID-19 COVID-19 Следи тук
назад

Забраната за свободно къмпингуване остава

Ветото на президента върху Закона за Черноморското крайбрежие беше отхвърлено със скандал между управляващи и опозиция. ГЕРБ и БСП се скараха и заради поправката в Закона за пътищата, с която се отлага ТОЛ таксата за тежко-товарни автомобили до март следващата година.

Николай Минков
от Николай Минков
19:32, 10.07.2019
Чете се за: 01:32 мин.
У нас

Според мотивите на президента санкциите от 500 до 1000 лв., са твърде високи и са определени преди да са ясни новите правила за къмпингуване .От ВМРО, които са съвносители на поправките, предупредиха, че ако ветото не падне, произволът ще продължи.

Искрен Веселинов, съпредседател на ПГ "Обединени патриоти": Безобразията там, където ги има по Черноморието ще продължават. Общините ще продължават да плащат за летуването на онази част от къмпинг общността , което не достатъчно съвестна и природата ще продължи да бъде заплашвана.

От левицата призоваха управляващите да не изместват проблема с безразборното строителство по морето към хората с палатки.

Крум Зарков- депутат от ПГ ан БСП: Кое е по-вредно за околната среда , че се занимаваме днес с свободното къмпингуване- палатката в гората или джипа на плажа, боклуците оставени от къмпингуване или тоновете строителни отпадъци, които са зарили Черноморието.

От ГЕРБ отговориха, че в закона глобите за коли на пясъка варират 1000 до 3 хил. лв..Не се съгласиха и с аргумента, че санкциите за палатки са твърде строги.

Младен Шишков -депутат от ПГ на ГЕРБ: Такава дефиниция няма "диво къмпингуване", и много ми се иска да подкрепим закона още веднъж, за да не стане така, че това диво къмпингуване да се превърне в дивашко къмпингуване.

Със 143 гласа за, 60 против и 1 въздържал се парламентът отхвърли ветото на президента.


;

Скандалите продължиха при обсъждането на промените в закона за пътищата, с които се отлага въвеждането на ТОЛ таксите до март.

Левицата обвини ГЕРБ, че въвежда допълнителна административна тежест върху превозвачите, които са принудени да си купуват винетки всеки месец, в очакване на новите правила.

Георги Свиленски: Това, което правите, е пример как не трябва да се прави реформа, как не трябва да се въвежда някаква нова система. Как се губи доверие в обществото, как се губи доверие в бизнеса. Толгейт.

От ГЕРБ обвиниха БСП в популизъм и обясниха, че чрез отлагането на тол заплащането се търси съгласие с превозвачите за най-оптимални цени на километър и кои пътища да бъдат таксувани.

Александър Ненков- депутат от ПГ на ГЕРБ, председател на парламентарната комисия по регионална политика: Проблемът колеги при вас е единствено и само когато управлявате. Нека да не забравяме и магистрала "Люлин" докъде беше - един насип и нищо повече, магистрала "Тракия"-най-некачествения участък. Вие на приказки сте много силни. Много е лесно отстрани.Страхотни идеи. Визия за България, магистрали, чудесии.

Заместник-регионалният министър Николай Нанков заяви, че обсъждат с превозвачите различни тарифи на километър.

Николай Нанков- зам.-министър на регионалното развитие: Техните предложения варират от 3 до 10 стотинки, нашите - от 25 - 35 стотинки в зависимост от различните категории.

Техническата експлоатация на ТОЛ системата ще стане възможна още на 16 август. Тя ще обхване 10 000 и 800 км. пътища , но платеното таксуване ще бъде отложено.

Решението беше взето със 106 гласа "за", 43 "против" и 20 "въздържали се".

Свали приложението BNТ News
Свали приложението BNТ News
Топ 24
Най-четени
Люксембург въвежда безплатен обществен транспорт
Люксембург въвежда безплатен обществен транспорт
Глобяват консеционера на Нестинарка заради цените на чадърите
Глобяват консеционера на "Нестинарка" заради цените на чадърите