Задачите на новия просветен министър

След горещите събития в образованието, вероятно за никого не остана съмнение, че новият министър го чака тежка работа. Очертава се вероятността той да не е експерт в сферата на образованието, а политическа фигура.

Елиана Димитрова
от Елиана Димитрова
преди 4 години
Чете се за: 00:48 мин.
Животът

Първо - тъй като тази есен влизат в училище новите програми за първи и пети клас, най-належащо е да се разговаря с издателите ще успеят ли с новите учебници. Те вече казаха, че седем месеца е кратък срок за написване на добри учебници.

Ще се съгласи ли новият министър на лоши учебници и ще позволи ли петокласниците да учат по записки, стари учебници, а по история дори и с учебниците за 7-ми клас, или ще иска отлагане?

Втора задача - година по-късно в училище ще влязат новите програми за 2, 6 и 8-ми клас. Има време министърът да предложи програмите да се представят на публични дискусии. Експерти, учители, родители да кажат - да отпадат ли произведения по литература и "История славянобългарска " в кой клас да се учи.

Пак на кръгла маса най-добрите ни историци да се разберат кой да бъде термина в учебниците по история - "робство" или "владичество" и дали са съжителствали обикновените хора в Империята.

Трета основна и много важна задача - да се поправят тези програми, при които се получиха "дупки" от срещането на стара и нова програма. В противен случай за сегашните петокласници и шестокласници липсва цяла година материал - Средновековие по история и континента Европа по география.

И понеже вариантите са сливане на материал, министърът да помисли дали верният ход не е да поиска от Законодателя отлагане с една година на новите програми.Това е годината нужна на децата да си вземат материала. Всичко друго ги поставя в неравни условия. Министърът да прецени- децата ли са по-важни или един отчетен Закон.

Предложения за "Събитие на седмицата" - 24 февруари - 1 март
Минали анкети
Топ 24
Най-четени