Започна тестването на новата тол система за тежкотоварните автомобили. Първоначално няма да се залага на реално събрани данни, а на симулации. Тол системата ще е за тирове над 3,5 тона и ще таксува на база изминато разстояние. Превозвачите поискаха по-ниски тарифи, а от регионалното министерство обявиха, че компромис ще се търси на среща утре при премиера Бойко Борисов.

И днес националните превозвачи поискаха по-ниски тол тарифи и ограничаване на обхвата на пътищата, които да попаднат в новата тол система. Тези две техни основни искания ще бъдат обсъдени утре сутринта на извънредна среща с премиера Бойко Борисов. ТОва съобщиха от Регионалното министерство и АПИ.

Възможният компромис е някъде по средата меджу исканите намаления от превозвачите и предложението от министерството тарифи, както и изваждане на някои третокласни пътища от обхвата на тол системата.

От МРРБ и АПИ използваха възможността да опровергаят появилата се в медиите информация, че кипърска офшорна компания е собственик на фирмата „Телетол“, с която АПИ посписа договор да бъде вторият национален доставчик на електронни услуги, отговорен за събирането на новите тол такси.


От регионалното министерство и АПИ категорично отрекоха фирмата "Телетол", която беше избрана за втори национален доставчик на услуги за електронно събиране на пътни такси, да е собственост на кипърска офшорка, каквито информации се появиха в медиите.

Георги Терзийски, предс. на УС на Агенция "Пътна инфраструктура": Не за първи път агенцията е обект на фалшиви новини. Дружеството, с което беше подписан договор като национален доставчик на услуги, и аз отново държа да подчертая, че договорът не е влязъл в сила, тъй като не е доказана функицонална съвместимост с системата, е изцяло българско дружество. Ако вие проследите кои са неговите учредители, ще видите, че нито една акция, както негова, така и на неговите учредители, не е собственост на друго физическо или юридическо лице-български гражданин или друго юридическо лице с адрес в България.
Николай Нанков, зам.-министър на регионалното развитие и благоустройството: На всички български граждани трябва да стане ясно: пари от България през офшорни фирми няма да изтичат, този договор не е влязъл в сила и няма да влезе, ако „Телетол“ не докаже оперативна съвместимост.

Тестовият период на тол-системата, който започна днес, ще продължи 3 месеца, като тя ще оскъпи горивата максимум с 1 ст. от курс с дължина 400 км. Компромис с исканията на превозвачите за по-ниски тарифи ще се търси на специална среща при премиера, обяви зам.-регионалният министър Николай Нанков.

Николай Нанков, зам.-министър на регионалното развитие и благоустройството: Смея да твърдя, че сближихме позициите по всички теми, по отношение на редуциране на обхвата на републиканските пътища, които ще попаднат в обхвата на тол системата, и други детайли, които ще станат известни утре при премиера. Убеден съм, че ще постигнем съгласие по всички проблемни теми, обявени от премиера.

Все още се прецизира кои пътища ще попаднат в обхвата на тол системата, но не всички ще са с такса, тъй като не са в добро състояние: третокласни и общински пътища.

Системата ще балансира транспортния сектор: тежкотоварните автомобили ще плащат повече, което се очаква да пренасочи товари към железниците.

Росен Желязков, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията: Тази система, тя не е насочена само към българските или основно към българските, тя най-вече е насочена към транзитно преминаващите тежки камиони.

Все още се изграждат и преоборудват 300 стационарни рамки за следене на трафика. Колите ще бъдат контролирани и с още 105 мобилни тол патрула. С приходите ще бъдат ремонтирани пътища.

Малина Крумова, предс. на Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата": Тол системата ще гарантира, първо, че увреждащите най-много пътната инфраструктура ще плащат по-голяма стойност за нейното възстановяване, а това ще гарантира, че има достатъчно средства за адекватна поддръжка.

Все още се изграждат и преоборудват 300 стационарни рамки за следене на трафика. Колите ще бъдат контролирани и с още 105 мобилни тол патрула.

Сметките са новата тол система да носи над 1 млрд. лв. годишно приходи. Парите ще бъдат инвестирани в ремонт и поддържане на пътищата. Сега с винетки се събират 360 млн. лв., 110 млн. от камиони, които именно най-много амортизират инфраструктурата.

Сметките са новата тол система да носи над 1 млрд. лв. годишно приходи. Парите ще бъдат инвестирани в ремонт и поддържане на пътищата. Сега с винетки се събират 360 млн. лв., 110 млн. от камиони, които именно най-много амортизират инфраструктурата.