COVID-19 COVID-19 Следи тук
назад

Зелена светлина: Как Дания се справя със задръстванията от велосипеди

Броят на велосипедите по улиците на Копенхаген надвиши броя на автомобилите още през миналата година. Резултатът в цифри на база няколкомесечно изследване показа следното: 265 700 велосипеди срещу 252 600 автомобили. Не че едните са против другите, но превесът определено е в полза на двуколесния безмоторен, а и нерядко електрически подпомаган транспорт.

Милен Атанасов
от Милен Атанасов
09:27, 08.06.2017
Чете се за: 00:52 мин.
Животът

Докато немалко европейски градове полагат усилия за справяне с авто-трафика, властите в датската столица вече трябва да се справят с друг вид задръствания - велосипедните. Броят на колелата в пиковите часове наистина се нуждае от спешни и ефикасни решения. Плановете на общината са да изгради и монтира електронни табла на ключови за трафика места в града. Подобна мярка за информиране на колоездачите се въвежда за първи път в света. Целта е велосипедните потоци да бъдат пренасочени към по-малко натоварени алтернативни маршрути при отчетено от електронната система задръстване по дадено направление.

Според директора на службата за технологии и околна среда в Копенхаген Мортен Кабел броят на велосипедистите продължава да нараства и те все по-често срещат проблеми с придвижването по претрупаните велоалеи. Новите информационни табла ще дават възможност за избор на най-малко натоварения път. Системата от електронните панели ще струва около 630 хиляди долара. Тя ще подава данни за извънредни събития, поправки на пътя, строителни работи, забавяне на трафика и ориентировъчно време за достигане до определена дестинация.

Екраните, обаче, не са единствената мярка, предвидена от властите за подобряване на велосипедния трафик в Копенхаген. Предвижда се разширяване на някои велоалеи, подобряване на светофарните уредби за колоездачи и изграждане на повече мостове или пасарелки, достъпни само за велосипеди. Последните съоръжения в датската столица засега са 17 на брой. Инвестицията е оправдана от факта, че 41 процента от населението на Копенхаген използва велосипед за отиване и връщане от работа и училище. За последните 20 години велосипедният трафик в датската столица се е увеличил с 68 на сто. До 2025-та се очаква допълнително нарастване с още 25 процента.

Топ 24
Най-четени
Иранският заместник-министър на здравеопазването е заразен с коронавируса
Иранският заместник-министър на здравеопазването е заразен с коронавируса
Как да оцелеем в планината
Как да оцелеем в планината