НОВИНИ

Откриха солени езера под ледници на Марс

откриха солени езера ледници марс
bnt avatar logo
от БНТ , Източник: БГНЕС
22:28, 28.09.2020
Чете се за: 00:37 мин.
Още

Под ледниците на южния полюс на Марс има мрежа от солени езера. Откритието може да хвърли светлина върху историята на климата на планетата, както и възможността за живот на нея, пише АНСА, позовавайки се на статия в научното списание Nature Astronomy.

Същата група учени вече откри един такъв резервоар на Марс през 2018 г. Астрономите откриха нови езера благодарение на радара MARSIS, който е инсталиран на изследователската станция Mars Express. Той работи в орбита около Червената планета и събира данни за нея.

Повечето планетолози предполагат, че в ранните епохи на своето съществуване Марс е бил подобен на Земята. По това време планетата имала гъста атмосфера, водни океани и доста мек климат, тоест потенциално била подходяща за възникване на живот.

Подобни условия обаче съществували на Марс за относително кратко време, около милиард години след формирането му. Преди около 3,6 милиарда години планетата се превърнала в безжизнена пустиня. Почти цялата атмосфера на планетата и водните запаси върху нея са се изпарили в космоса или се превърнали в ледени резерви.

Свали приложението BNТ News